בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עונש מקל לערבייה שאיימה לדקור יהודים

הנאשמת טענה כי נסיתה להתאבד אך השופטת הטילה ספק. אם אכן ניסתה להתאבד על ידי כך שתגרום לחיילים או שוטרים לירות בה, מדוע התרעומת? שמא לא באמת ניסתה להתאבד?"

  • ו' תמוז תשע"ו - 22:47 12/07/2016
גודל: א א א
זירת האירוע בעפולה (צילום מסך)
זירת האירוע בעפולה (צילום מסך)

בית משפט השלום בנצרת, גזר היום (שלישי) שישה חודשי מאסר בפועל בלבד, על אסראא עאבד, ערבייה כבת 29 מנצרת עלית שביצעה את מה שזכור אז כניסיון פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בעפולה.

עאבד, ששלפה סכין באורך 19 ס"מ לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס תוך שהיא קוראת ללוחמי צה"ל ומג"ב שהיו במקום "אתם טרוריסטים", הורשעה בעבירות של החזקת סכין ואיומים בלבד. זאת לאחר שעורך דינה טען כי בעלת הפרעות נפשיות וביצעה את המעשה במטרה שהלוחמים יירו בה ויהרגו אותה, אך לא תכננה לבצע פיגוע. כך אמר עורך דינה חאלד אבו אחמד.

"חיילים ואנשי ביטחון אשר האמינו כי הנאשמת היא מחבלת, צעקו אליה והורו לה לשמוט את הסכין, ומשלא עשתה כן, ירו לעברה ופגעו בה באזור אגן הירכיים", כתב בכתב האישום. אולם עם זאת, השופטת דלית שרון-גרין הטילה ספק בגרסתה של עאבד שטענה כי בכוונתה היה להתאבד ולא לבצע פיגוע. "לא ברור לי מדוע הביעה בפני קצינת המבחן תרעומת על הירי שבוצע כלפיה, בטענה שלא נשקפה ממנה סכנה לאיש", תמהה השופטת בהחלטתה.

"דבריה אלה מעוררים תהיות ומחשבות ביחס לסיבות שהביאו את הנאשמת לעמוד בתחנה המרכזית כשסכין גדולה מונפת בידיה. אם אכן ניסתה להתאבד על ידי כך שתגרום לחיילים או שוטרים לירות בה, מדוע התרעומת? שמא לא באמת ניסתה להתאבד?".

עוד הוסיפה השופטת וכתבה, כי "מאסר שניתן לרצותו בדרך של עבודות שירות, לא יהווה ענישה הרתעתית ומציבת גבולות. גם אם אינני קובעת שהנאשמת היא בבחינת 'פצצה מתקתקת', הרי שלא ניתן להתעלם מהסכנה הגלומה בה, כאשר לא אחת, מתוך רצון להגשים את שאיפותיה, גרמה סכנה ממשית לציבור, מבלי להסס טרם המעשה ואף מבלי להכיר בכך לאחריו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד