בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אני לא יכול להיות בוגד"

"עידו" משב"כ ניסה לגייס את ברוך ז'יטומירסקי נגד נערי גבעות. "הוא שאל אותי מה דעתי על 'תג מחיר'"

  • ח' תמוז תשע"ו - 22:17 14/07/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה
אילוסטרציה

נסיונות גיוס הסוכנים עבור אנשי המחלקה היהודית בשב"כ לא מפסיקים לרגע.

ברוך ז'יטומירסקי, תושב קרית ארבע העובד לפרנסתו באבטחה, קיבל ביום שלישי האחרון שיחת טלפון ממספר לא מזוהה. מהעבר השני של הקו נאמר לו שעליו להתייצב בתחנת משטרת מוריה ביום חמישי בשעות הבוקר.

ברוך שלא ממש הבין במה מדובר, חשב שאולי מישהו הגיש נגדו תלונה כלשהי, ובכל זאת השיחה הייתה נראית בעיניו תמוהה.

הבוקר (ה') הוא התייצב בתחנת משטרת מוריה בשכונת תלפיות בירושלים. השוטרים לא ממש הבינו מי הוא ולשם מה הגיע, ואז לפתע ניגש אליו גבר כבן 35 בלבוש אזרחי שהזדהה בשם "עידו" והוא הוביל את ברוך לחדר צדדי.

"הוא רוקן לי את כל הכיסים, פלפון, ארנק והכל", סיפר ברוך בשיחה עם הקול היהודי. "הוא שאל אותי מי אני, איפה אני עובד, איפה אני גר. אחר כך הוא שאל אותי איפה אני מסתובב חוץ מהעבודה, אמרתי לו שבירושלים. הוא שאל אם הייתי בעוז ציון לפני חודש. הוא התחיל לשאול שאלות מוזרות: 'האם עוז ציון הוא מקום חוקי', אמרתי שבארץ ישראל כל בנייה יהודית היא חוקית. אחרי זה הוא התחיל לשאול איך הגעתי לעוז ציון, אמרתי שיש לי שם חברים, לא אמרתי שמות למרות שהוא ניסה לשכנע אותי להגיד את השמות. הוא שאל 'האם ראית שהבחורים בעוז וגאון יורדים לכפר לעשות 'תג מחיר'?', אמרתי שלא היה דבר כזה".

"הוא שאל אותי מה דעתי על 'תג מחיר', אמרתי לו שאני לא הייתי עושה דברים כאלה אבל אני מבין את הבחורים שעושים דברים כאלה כי המשטרה והממשלה וכל מי שצריך לא עושים מה שצריך נגד הטרור".

"אחר כך הוא שאל - 'אם אתה רואה שכמה בחורים יורדים לכפר לעשות 'תג מחיר' מה תעשה?, ואם ירצחו אותם?'. בסוף הוא אמר אני רוצה שאתה תעזור לנו למנוע 'תג מחיר'. בסיום השיחה הוא אמר שהוא רוצה להיות איתי בקשר".

ברוך כמובן מקווה שהפגישה עם "עידו" היום בתחנת המשטרה בירושלים תהיה הפגישה האחרונה בין השניים ולשם כך חשוב היה לו לפרסם את הסיפור לכמה שיותר אנשים.

כשברוך מסביר למה כל כך ברור לו שהוא מסרב לשתף פעולה עם אנשי השב"כ הוא לא צריך יותר מכמה מילים: "אני לא יכול להיות בוגד".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד