בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מנהלי: תגיע לתחנת משטרה בכל יום

עלית מדרגה: צה"ל הטיל על נער יהודי להגיע בכל יום לתחנת משטרה בתוך שלל גזרות מנהליות עליהן חתמו אלופי הפיקוד

  • אברהם שפירא
  • כ"ט תמוז תשע"ו - 15:23 04/08/2016
גודל: א א א
בן גדליה. ארכיון (יהודה פרל)
בן גדליה. ארכיון (יהודה פרל)

שני נערים יהודים המתגוררים במעלה אדומים קיבלו בימים האחרונים צווי הגבלה מנהליים חריגים החתומים בידי אלוף פיקוד מרכז ואלוף פיקוד העורף.

על אחד מהנערים בחור בשם נעם ווגנר הוטל לשהות בביתו החל משעה קודם השקיעה, וכן נאסר עליו להיכנס לתחומי יהודה ושומרון למעט מעלה אדומים וכן ליצור קשר עם 33 מחבריו. "הצו הזה לא ישבור אותנו" אמר ווגנר בשיחה עם הקול היהודי. "ממליץ לכל הרשעים שנתנו לנו את הצווים וחושבים שהם יצליחו לשבור אותנו שיחזרו בתשובה כי משיח תכף כאן".

לחבריו איתם נאסר עליו ליצור קשר הוא אומר: "לא להתייאש, תהיו חזקים. ה' איתנו. מי שחושב שיש לו ירידה מזה שייקח את זה ככה שאם הסטרא אחרא פוגע בך סימן שעצבנת אותו וזה כבר טוב". בצו נכתב כי ווגנר אינו יכול לשהות במקום אחר מלבד בית הוריו במעלה אדומים אלא אם כן יגיש בקשה חריגה.

צפו בראיון שנערך עם בן גדליה עם שחרורו ממעצר מנהלי:

מרדכי בן גדליה קיבל צו מנהלי חריג אף יותר. מלבד הרחקה מנהלית מתחומי יהודה ושומרון למעט מעלה אדומים, הוטל על בן גדליה להגיע בכל יום בשעה 19:00 לתחנת המשטרה בעיר ולהראות את פניו. בנוסף, בערב שבת, כך נכתב, ייאלץ בן גדליה לפקוד את תחנת המשטרה כשעה לפני השבת וכן לעדכן באופן טלפוני את השוטרים בתחנה עד שעתיים אחרי שבת.

בשיחה עםהקול היהודי סיפר בן גדליה כי בשיחת שב"כ שנערכה לו הוזכר אירוע בו עוכב בן גדליה יחד עם ווגנר בדרכם לקברי צדיקים בצפון הארץ. "עיכבו אותנו שוטרי יס"מ בדרך לקברי צדיקים לפני כחודש. הם עשו חיפוש ברכב ומצאו כפיה ויתד של אוהל וכנראה החליטו שזה מאוד מסוכן". בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם 65 מחבריו.

בעת כתיבת שורות אלו (חמישי) דווח כי אביתר סלונים, פעיל נוסף שנכלא יחד עם בן גדליה במעצר מנהלי קיבל אף הוא צו מנהלי המגביל אותו מלשהות ביישובי יהודה ושומרון ואוסר עליו ליצור קשר עם עשרות מחבריו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד