בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שו"פים ירו אש חיה סמוך לרימונים

שוטרים "פלסטינאים" הגיעו לאבטח עבודות להקמת מטמנת פסולת סמוך ליישוב רימונים, בניגוד להוראת בג"ץ

  • ו' אב תשע"ו - 13:31 10/08/2016
גודל: א א א
זירת האירוע אתמול סמוך לרימונים (משה אייל TPS)
זירת האירוע אתמול סמוך לרימונים (משה אייל TPS)

(שו"פים יורים באוויר סמוך ליישוב רימונים. צילום: אריאל פילבר)

בעיצומו של דיון בבג"ץ בדבר הפסקת עבודות הקמת מטמנת פסולת במימון ממשלת גרמניה עבור ערבים בין צומת רימונים לנחל מכוך, הגיעו אתמול עובדי "הרשות הפלסטינית" בליווי כוחות משטרה 'פלסטינאים' והחלו לבצע במקום בדיקות קרקע.

בתנועת 'רגבים' טוענים שככל הידוע להם המהלך כולו בוצע בתיאום ובאישור במנהל האזרחי, עובדה תמוהה בהתחשב בכך שבימים אלה מתנהל בבג"ץ דיון בנוגע להקמת המטמנה.

אל המקום הגיעו ערבים מהכפר רמון הסמוך והחלו להתעמת עם הפועלים במקום. שוטרים של "הרשות הפלסטינית" החלו להדוף אותם ובשלב מסויים אף בוצע שימוש בנשק חי על ידי השוטרים בנסיון להבריח את המפגינים הערבים.

במקום היו גם מפגינים יהודים שמתנגדים לעבודות: איצ'ה מאיר, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון, משה אייל מהפורום המשפטי וארגון 'ירוק עכשיו' ואריאל פילבר - רכז שמירת טבע בחברה להגנת הטבע.

בסופו של דבר הצליחו המפגינים הערבים להפסיק את העבודה במקום.

איצ'ה מאיר, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון אמר :"אנחנו נמשיך להיאבק כנגד ההחלטה הבלתי סבירה להפוך חבל ארץ מדהים למטמנת פסולת תוך פגיעה בשמורת ואדי מכוך ובאתר ארכאולוגי אותו גילה הארכיאולוג אדם זרטל ז"ל כאתר פולחני "כף הרגל", נאבק כנגד ההחלטה להטמין פסולת במקום להקים מתקן עיכול מודרני ונאבק כנגד ההחלטה להקצות קרקע כפתרון בלעדי לפלסטינאים במקום מייזם משותף. פנינו לח"כ מוטי יוגב שיזמן דיון דחוף בנושא בועדת המשנה ליו"ש של ועדת החוץ והבטחון של הכנסת".

עו"ד תומר ישראל מעמותת 'ירוק עכשיו' שעתרה לבג"ץ כנגד הקמת המטמנה מסר: "אישור הכניסה היום של אנשי הרש"פ ע"י המנהא"ז כאשר העניין נידון עדיין בבג"ץ הוא לא פחות משערוריה ובניגוד להתחייבות המנהל האזרחי שלא להתחיל בהקמה. נאבק בכל הכח יחד עם השכנים הערבים כדי לשמר את חבל הארץ ההיסטורי והחשוב הזה ולא נאפשר את הקמת המטמנה שתגרום פגיעה חמורה רק בשל הלחץ של הבנק הגרמני".

לקול היהודי נודע כי במנהל האזרחי נפתחה בדיקה בנוגע לאירוע אתמול.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד