בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבועיים לאחר שחזר – צו הרחקה נוסף

שרשרת התנכלויות לתושבי גוש שילה - צו מנהלי לתושב עדי עד נשוי ואב לחמישה שחזר לפני כשבועיים משנת הרחקה מנהלית מביתו

  • יח"צ
  • י"ד אב תשע"ו - 13:53 18/08/2016
גודל: א א א
איתיאל זוארץ (באדיבות המשפחה) (באדיבות המשפחה)
איתיאל זוארץ (באדיבות המשפחה) (באדיבות המשפחה)

צו מנהלי נוסף ניתן הלילה, והפעם לאיתיאל זוארץ, תושב עדי עד ואב לחמישה ילדים. לפני כשבועיים וחצי סיים התושב קרוב לשנה של הרחקה מנהלית בחלקה שהה במעצר מנהלי ובמעצר בית לילי, ובה נאלץ לנדוד עם משפחתו במקומות שונים ללא עבודה מסודרת או מסגרות חינוך מסודרות לילדים.

אולם בארגון חוננו מדווחים הלילה הגיעו בלשי משטרה לביתו של זוארץ ומסרו לו צו הרחקה שנחתם בידי אלוף פיקוד המרכז לפני 18 ימים. על פי הצו עליו לעזוב שוב את ביתו ונאסר עליו לשהות ביהודה ושומרון למעט קרני שומרון למשך 4 חודשים נוספים וכן איסור יצירת קשר עם שמונה אנשים למשך חדשיים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש הבוקר לוועדת העררים הצבאית בקשה דחופה לעיכוב ביצוע הוראות הצו, וזאת על רקע השיהוי הניכר במסירת הצו, מה שמוכיח לדבריו כי לא קיים צורך בטחוני דחוף להרחקת התושב מביתו.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

"למרות שהצו הקודם פקע ביום 1.8.16 ולמרות שהמערער חזר לעדי עד באותו היום, השתהה המשיב מהמצאת הצו החדש עד להיום- ה- 18.8.16- היינו שיהוי של 18 ימים. שיהוי זה מלמד ומוכיח כי הצו אינו דחוף והכרחי בצורה כה מיידית עד כדי שיש להוציאו אל הפועל תוך לפני ביקורת שיפוטית מינימאלית על שיקול הדעת של האלוף להטלת סנקציה כה חריפה", כתב עו"ד יאדו.

"יש לציין כי במשך השנה שחלפה כתוצאה מצו התיחום הקודם נאלצה המשפחה של המערער לנדוד ממקום למקום כאשר מי מהילדים לא נכח במסגרת לימוד או חינוך מסודרת, וכאשר הבת הקטנה של המערער נולדה במהלך אותה תקופה", הוסיף עו"ד יאדו וביקש כי יותר לתושב לשהות בביתו עד לקיום דיון דחוף בצו.

בארגון חוננו מציינים עוד כי לאחרונה הורה נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים אל"מ נתנאל בנישו כי הארכת צו מנהלי תבוצע רק במידה וקיים מידע חדש ומשמעותי כנגד האדם בגינו יש רצון להאריך את הצו.

לעניין זה מציין עו"ד יאדו כי בפרפרזה שהוגשה לפני הוצאת הצו לא נכלל אירוע חדש כלשהו מעשרת החודשים האחרונים בהם שהה התושב תחת הגבלות מנהליות.

"עובדה היא כי בתחילה היה המערער במעצר מנהלי, ולאחר מכן במעצר בית לילי ולאחר מכן בצו תיחום בלא מעצר בית כאשר לפי הפרפרזה שהוגשה אין הישנות של אירועים במשך ה- 10 החודשים שחלפו".

אתמול (ד') נמסר צו מנהלי חדש לעמישב מלט, תושב גאולת ציון נשוי ואב לשניים המורחק גם הוא במשך שנה מביתו. בארגון חוננו מציינים כי נכון להיום ישנם כ-40 יהודים הנתונים במגבלות מנהליות שונות, וכי חלק ניכר מהצווים מחודש מעת לעת בשנה האחרונה.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד