בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התנאים שישראל הציעה לחמאס בתמורה לשבויים

גופות תמורת גופות ועצורים תמורת שבויים. חמאס סרב לעסקה. "יש להפעיל מנופי לחץ על חמאס"

  • י' אלול תשע"ו - 18:43 13/09/2016
גודל: א א א
אורון שאול והדר גולדין היד (באדיבות המשפחות)
אורון שאול והדר גולדין היד (באדיבות המשפחות)

גופות המחבלים 'מצוק איתן' הנמצאים בידי ישראל תמורת גופות הלוחמים אורון שאול והדר גולדין הי"ד ועשרות ערבים מרצועת עזה שהסתננו דרך גדר המערכת, תמורת אברה מנגיסטו ושני בדואים נוספים בעלי אזרחי ישראל הנמצאים גם הם בשבי חמאס.

את הדברים אמר היום (שלישי) אלוף-משנה ליאון לוטן, האחראי על השבת הנעדרים מרצועת עזה.

"באופן חסר תקדים, חמאס השיב בשלילה להצעה זו והציב תנאי מקדים להמשך השיח: פתרון 'תיק' האסירים האחרים שכלל אינם מעזה ואינם קשורים ל'צוק איתן'", אמר לוטן בכנס של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. "כמובן שאנו לא יכולים להיענות לתנאי מקדים. זה לא נכון מקצועית ועניינית. אנו לא נרתעים מהתנאי ויש לנו מספיק דרכים להמשיך קדימה למרות התנאי המקדים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לדבריו, שלושת השבויים לוקים בנפשם ומדובר בנושא הומניטארי. עוד הוסיף, כי חמאס יודע על כך וכל המסמכים המתאימים הועברו לידיעת ארגון הטרור שממשיך להחזיק בהם.

ממשפחת גולדין נמסר בתגובה לדברים, כי "מדינת ישראל צריכה להסביר לחמאס שאין עסקאות חינם ואין ארוחות חינם. הדרך להחזיר את אורון והדר הביתה היא בהפעלת מנופי לחץ על עזה וחמאס. כאשר חמאס ידע שיש לו מה להפסיד מבחינה בינלאומית, מבחינת שיקום הרצועה ופיתוחה ומבחינה פיננסית, הוא גם יחזיר את הדר ואורון".

בתגובה לדברי ליאור לוטן אמרו היום במשפחתו של אברה מנגיסטו, השבוי בעזה: "העובדה שאנחנו שומעים על המשא ומתן המתנהל מכלי התקשורת מטרידה ומאכזבת. זהו זלזול בכאב המשפחות. מי שמטפל בנושא חייב להתרכז בניסיון לפתור את הסוגיה ולא בהתבטאויות בתקשורת"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד