בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החנות שחלקה ממתקים לאחר הפיגוע תשוב לפעול

פרסום ראשון: חנות הממתקים של משפחת המחבל אשר בפתחה חולקו ממתקים כאות שמחה על הרצח שביצע תשוב לפעול. צה"ל השיב לבג"ץ: נוהגים עם משפחת המחבל "לפנים משורת הדין"

  • י"ט חשון תשע"ז - 22:00 20/11/2016
גודל: א א א
חייל מרתך את דלתות הכניסה לחנות (דובר צהל)
חייל מרתך את דלתות הכניסה לחנות (דובר צהל)

(צפו בחיילים מרתכים את דלתות הכניסה לחנות)

צה"ל הודיע לבג"ץ כי יקצר את צו הסגירה של חנות הממתקים שבבעלות משפחת המחבל שרצח שני יהודים בירושלים בתחילת השנה, וכי הוא נוהג עם משפחת המחבל שחלקה ממתקים לעוברים ושבים כאות שמחה על הרצח שביצע בן המשפחה "לפנים משורת הדין".

הדברים נמסרו מצה"ל כתשובה לעתירה שהגישה משפחת המחבל לבג"ץ בסיוע ארגון השמאל הקיצוני 'המוקד להגנת הפרט' אשר מסייע רבות למחבלים ערבים ובני משפחותיהם בהגשת עתירות דומות. העתירה נמחקה לאחר שצה"ל הודיע כי "לאחר בחינה מחודשת של הדברים ולפנים משורת הדין" בכוונת הצבא לקצר את צו הסגירה ולמעשה הוא פקע בסוף השבוע האחרון, ביום הדיון האמור בבג"ץ.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בערב יום הכיפורים ביצע צה"ל מבצע בכפר א-ראם במהלכו בוצע ריתוך של דלתות חנות הממתקים של משפחת אבו-סביח אשר בנה ביצע ביום ז' בתשרי פיגוע ירי בכביש מספר 1 בבירה, בו נרצחו שוטר יס"מ ואישה בת 60 ושישה נוספים נפצעו. בהודעת דובר צה"ל שלאחר האירוע נמסר כי "מעל החנות נתלו דגלי חמאס והמקום הוא מוקד לעידוד פעילות טרור". בעתירה שהגישה המשפחה בסיוע 'המוקד להגנת הפרט' נטען כי הטענות להסתה שבוצעה בחנות אינן מבוססות דיין ועל כן אין להתיר בגללן את הפגיעה בפרנסת משפחת המחבל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לקול היהודי:"בהתבסס על מידע לפיו שימשה החנות להסתה ולטרור, הוחלט לסגור את המקום לחודש ימים. לאור חלוף הזמן ועקב הגשת העתירה לבג״ץ נערכה בחינה מחודשת והוחלט לצמצם את הצו. צה״ל ימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ותושביה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד