בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לפחות עשרה מקרי הטרדה מדי יום"

הנתונים מאחורי תופעת ההטרדות המיניות של ערבים כלפי בנות יהודיות

  • כלב אליהו
  • כ"ז כסלו תשע"ז - 08:35 27/12/2016
גודל: א א א
משטרה בירושלים. ארכיון (יהודה פרל)
משטרה בירושלים. ארכיון (יהודה פרל)

לפני כשבוע התקיים ב'וועדה למעמד האישה' דיון מיוחד בנושא "עבירות מין ביישובים המעורבים" ביוזמה של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו). את התנגדותה והפרעותיה של יו"ר הוועדה כבר סקרנו בהרחבה, אך מעדויות מפורטות יותר שניתנו בכנס, מפיהן של ילדות הגבעה הצרפתית, ניתן ללמוד על היקף התופעה ועל עוצמתה.

תלמידת כתה ח' מבית הספר בגבעה הצרפתית, ביקשה מחברותיה לכיתה, לענות על שאלון שהכינה לצורך הופעתה בפני הוועדה. בשאלון היא ביקשה מחברותיה לציין אם הן חוו הטרדה או הצקה, במהלך לימודיהן בבית הספר, כולל כמובן בדרכן אל בית הספר, וממנו. בתוך כ-15 דקות, היא אספה 20 עדויות משמונה נערות שונות.

מקרה מייצג אחד סופר על-ידי אחת הנערות: "לפני כשלושה שבועות, במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית, בסביבות השעה 14:30 הוא שרק ונגע בי, ביקשי שיפסיק וברחתי". במקרה אחר, פעולות ערביי עיסאוויה לא כללו רק שריקות ונגיעות, או צעקות, אלא פעולות בוטות יותר, שאין כאן המקום לפרטן.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

במשטרת ישראל מודעים למצב ובחודשים האחרונים מוצבים באופן קבוע שני שוטרים רכובים על אופנוע המסיירים בסביבת בית הספר, אך ככל הנראה אין בכך די: בבית הספר מאשרים כי אכן ישנה ירידה בהיקף התופעה, אך עדיין מדובר על תופעה רחבה מאוד: "מדי יום יוצאות 250 תלמידות מבית הספר וחלקן חוות הטרדות. הם עושים מולן את צרכיהם, מפנים לכיוונן אצבע משולשת, שורקים להן ועוד. הדברים מתרחשים, אלו מקרים שקורים לפחות עשר פעמים ביום. הן נורא נסערות והיועצת בתקופה הזו עובדת שעות נוספות", נאמר בוועדה.

הדיון שנערך בכנסת לא סיפק את ההורים המודאגים. לדברי אחת האימהות, לא נתנו לה כל כך לדבר: "הייתה תחושה שכולם רוצים לגזור עלינו קופון פוליטי. היו חברי כנסת שניסו לטעון שהלאום לא רלוונטי בהטרדות שהבנות שלנו חוו. שאף אחד לא יגיד לי שזו לא הטרדה לאומנית".

גם מהמשטרה לא חסכו ביקורת בדיון. לדברי המשתתפים, ח"כ מלינובסקי העבירה לנציגת המשטרה בדיון מסמך משטרתי שבו הוצגו נתונים, ולפיהם משנת תשס"ו ועד לשנת תשע"ד, אירעו יותר מ-500 מקרים של תקיפות מיניות על רקע לאומני מצד ערבים. נציגת המשטרה אמרה שאיננה מכירה את המסמך, ושחלה ירידה בהטרדות אך לא הציגה אף מסמך המחזק את דבריה.

יש לציין, שהנתונים שהוצגו כוללים רק את האירועים שדווחו למשטרה ונבדק הרקע הלאומני. בבית הספר בגבעה הצרפתית מסבירים שרק במקרה אחד הוגשה תלונה, מכיוון שיש צורך לספק למשטרה חומר ראייתי כלשהו, כגון מספר רכב או תמונה של המטריד. משכך, ברוב מוחלט של המקרים, בנות לא ניגשות כלל להתלונן.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד