בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה מנסה תמיד להסתיר את המניע הלאומני"

שמואל מידד מנכ"ל חוננו מתייחס לפרשת רצח תהילה נגר הי"ד בצפון. "אם היו מוציאים לרוצח צווים כמו שמוציאים לצעירים בשומרון הרצח היה נמנע"

  • כ' טבת תשע"ז - 21:31 18/01/2017
גודל: א א א
שמואל מידד זנגי (יהודה פרל) (יהודה פרל)
שמואל מידד זנגי (יהודה פרל) (יהודה פרל)

"רואים באופן מובהק נסיונות של המשטרה לטשטש את המניע הלאומני כשמדובר ברצח של יהודי בידי ערבי", אומר מנכ"ל ארגון 'חוננו' שמואל מידד (זנגי) בראיון לקול היהודי, על רקע פרסום פרטי הרצח של תהילה נגר הי"ד בידי ערבי מהצפון. "המניע הזה קיים, בגלוי או במסווה, כמעט על כל צעד ושעל במסגרת המאבק בין יהודים לערבים בארץ ישראל".

"אולי מישהו במשטרה מדמיין שאם הוא יסתיר את זה הוא ירגיע את המצב, אבל אני חושב הפוך, צריך להיות צמודים לאמת ולעובדות".

האם גם ברצח מהסוג הזה, כשככל הנראה היה איזשהו קשר בין תהילה הי"ד לבין הרוצח, אתה רואה לנכון לדבר על מניע לאומני לרצח?

"במסגרת המאבק בין היהודים לערבים בארץ ישראל הלאומנות מוסווית, במתכוון ושלא במתכוון. לדוגמא, פיגוע דריסה - הרי מישהו שחושב באופן קר מייעץ לערבים לבצע מעשה רצח שבו קשה להבחין במה מדובר, בשביל שכשאתה רואה מישהו נדרס אתה תצטרך לעשות את החשבון אם מותר לך או אסור לך לירות לעברו וכו'".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

"לגבי הסיפור הספציפי של תהילה הי"ד - ייתכן שהיה באמת קשר רומנטי ביניהם, אבל כל הסימנים מלמדים על כך שהיא רצתה להתנתק והיא הוכתה, המסלול היה די ברור. אני בטוח שיש הרבה קשרים מהסוג הזה שעלולים להוביל לתוצאה כזו או אחרת חלילה אם לא יחקרו לעומק את אופן ההתנהגות והנורמות הנהוגות בסוג קשר שכזה. כמובן שהפוך אין כמעט דבר כזה - ערבייה שהולכת עם יהודי".

האם אתה חושב שאפשר היה למנוע מראש את הסיום הטראגי של הסיפור הזה?

"בודאי. המשטרה צריכה להיות עירנית, גם ספציפית במקרה כזה שעולות ראיות לאלימות וכדומה וגם באופן כללי עליה לחקור, כפי שאמרתי, את נורמות ההתנהגות בקשרים מעין אלה".

"אם היו מוציאים לו צו מנהלי כמו שמוציאים לילדים בני 16-17 אז סביר להניח שהרצח הזה היה נמנע. יש גם אפשרות להוצאת איסורי מפגש לא רק עם אותה גברת אלא עם 170 איש, כפי שהוציאו לקטין מיצהר...".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד