בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"במקום הזה אברהם אבינו המציא את הכנסת האורחים"

ברוך מרזל, שבשבת האחרונה בלבד חילק 150 מנות צ'ונט, מגיב לדו"ח של 'שוברים שתיקה' על הקשר "הפסול" בין המתיישבים לחיילים

  • ד' שבט תשע"ז - 12:00 31/01/2017
גודל: א א א
ברוך מרזל (יהודה פרל)
ברוך מרזל (יהודה פרל)

כבר שנים ארוכות שברוך מרזל מארח בביתו שבחברון אורחים רבים מדי שבת. בכל ימות השנה הוא מחלק צ'ופרים ושתייה חמה לאורחים הרבים ביישוב היהודי בחברון, וכמובן לחיילים הרבים הפוקדים את המקום.

הפעילות הזו של ברוך הביאה לאזכורים רבים שלו בדו"ח של 'שוברים שתיקה' שהתפרסם אתמול (ב') ומציג את הקשר החם בין התושבים ביו"ש לבין החיילים באזור כשלילי ובעל השלכות הרסניות. "בזמן האחרון ההשמצה הכי גדולה שיש לשמאל הקיצוני נגדי זה שאני מפנק חיילים ונותן לחיילים", אומר ברוך בשיחה עם הקול היהודי. "מאוד מרגיז אותם שבמקום לריב עם החיילים אנחנו חברים של החיילים. אם היינו רבים עם החיילים היו באים בטענות, אם אנחנו חברים של החיילים הם באים בטענות".

"כל יהודי שנמצא באזור הבית שלי אני משתדל לארח אותו, לאו דווקא חיילים, אגב, רוב האורחים שלי הם לא חיילים. בשבת האחרונה חילקתי 150 צלחות צ'ונט, אני לא בודק אם זה חייל או לא חייל, אם חייל נכנס לבית שלי אני לא אגרש אותו. אני מארח כל יהודי שלא בא לפגוע בי".

"במקום שאנחנו גרים אברהם אבינו המציא את הפטנט של הכנסת אורחים", אומר ברוך.

הדלקת נרות חנוכה בפינה החמה של עופר אוחנה בחברון

אתה יכול לבין את הטענה שהקשר של מתיישבים עם חיילים יכול ליצור מצב שלחיילים קיים קונפליקט בין הערכים והפקודות שמוקנים להם בצבא לבין החברות עם המתיישבים?

"אני לא מכיר מקרים כאלה. הייתי מציע ל'שוברים שתיקה', ל'שלום עכשיו' ולכל הארגונים החתרניים האלה להפסיק לפגוע בחיילי צה"ל, להפסיק לנעוץ סכין בגבם של חיילי צה"ל ולהתחיל לפנק אותם. אנחנו נשמח לראות את השמאלנים האלה מתחילים לתת לחיילים שוקולד במקום יריקות בפרצוף. אגב, אחת הסיבות שהם לא עושים את זה שזה כנראה מאוד לא ישמח את התורמים שלהם אם הם יעזרו לחיילי צה"ל..."

אתה רואה מצב שהצבא משתף פעולה עם האיגוף הזה משמאל ומנסה ליצור חיץ בין המתיישבים לבין החיילים?

"אני מקווה מאוד שלא, למרות שהפיקוד היום בצבא כבר כמה שנים נכנע לתכתיבים של עיתון 'הארץ' וכל החבורות שסובבות את השמאל. לצערנו הרב בנושאים רבים אנחנו רואים שהם נכנעים, אני מקווה שבזה הם לא ייכנעו ולא יפגעו בחיילים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד