בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נשירה ממוסדות חינוך: נתונים מדאיגים

נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור נשירה גבוה במיוחד במגזר החרדי

  • י"ב שבט תשע"ז - 18:00 08/02/2017
גודל: א א א

נתוני הלשכה במרכזים לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מראים על נתונים קשים ומטרידים, בכל הנוגע לתופעת הנשירה ממוסדות החינוך במגזר החרדי. לפי הנתונים, שיעור הנושרים ממוסדות החינוך בציבור החרדי הוא פי 3 גדול יותר ביחס לנושרים במגזר החילוני והדתי.

לפי נתוני הלמ"ס לשנת הלימודים תשע"ה, אחוז הנושרים במגזר החרדי עמד על 3.1% בעוד שבמגזר הערבי למשל אחוז הנשירה עמד רק על 1.7%. מגמת הנשירה מראה כי ישנה עלייה חדה של הנשירה במגזר החרדי, לעומת ירידה משמעותית במגזר הערבי. בהשוואה למגזרים היהודיים התופעה חמורה יותר: 1% נשירה בלבד נרשמו במוסדות הדתיים, ואילו 1.1% נרשמו במגזר הממלכתי.

תופעת הנשירה כוללת בדרך כלל שני היבטים ביחס למגזר החרדי, עזיבת אורח החיים החרדי ועזיבת מסגרת הלימוד החרדית. נתוני הלמ"ס מתייחסים אך ורק לעזיבת מוסדות החינוך וכאן הם משווים את הנעשה במגזר החרדי, לכלל המגזרים. הנשירה מוגדרת כעזיבת הלימודים במוסדות חינוך חרדיים בכיתות ז'-י"ב.

בנוסף, נתוני הלמ"ס בודקים את ההשוואה בין בנים לבנות מבחינה זו. על פי הנתונים אחוזי הנשירה בקרב בנים במגזר החרדי גבוהים יותר מאחוזי הנשירה בקרב בנות באותו מגזר. בנוסף, גם אחוז הנשירה של בנות במגזר החרדי גבוה יותר בהשוואה למגזרים האחרים.

כמו כן עם ניכוי מספר התלמידים שעוברים ישיבות גדולות בגילאי 16 ואינם רשומים במשרד החינוך, עדיין ניכר כי מספרם העצום של נערים שאינם רשומים בכל מסגרת שהיא. כלומר, נתוני הלמ"ס ניפו את אלו ש'נשרו' ממוסדות החינוך של משרד החינוך בשל מעברם לישיבות גדולות או גבוהות המתוקצבות על-ידי משרד הדתות.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד