בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה את רעייתו של שלומי דביר

המשטרה פגעה ברעייתו של אסיר מחתרת בת עין לשעבר, ותפצה אותה

  • ג' ניסן תשע"ז - 14:24 30/03/2017
גודל: א א א
שלומי דביר (יהודה פרל)
שלומי דביר (יהודה פרל)

בית משפט השלום בנתניה קבע (חמישי) כי על המשטרה לשלם לאסתר דביר, אשתו של אסיר היהודי-הלאומי לשעבר שלומי דביר, פיצוי בסך 10,000 שקלים. עוד קבע השופט, כי "חוקרי המשטרה נטשו את ערכי המוסר ועשו שימוש בכוחן המוחלט באופן מושחת ותוך עשיית שימוש חורג ומופרז בכוח שניתן להם על פי החוק".

לפני כ-14 שנה נעצר שלומי דביר בגין חברותו ב"מחתרת בת-עין" ונגזרו עליו 15 שנות מאסר על חלקו בניסיון להניח עגלת תופת בכניסה לבית ספר ערבי בשכונת א-טור במזרח ירושלים, זאת במהלך תקופת הפיגועים באינתיפאדה השנייה.

בתקופת חקירותיו בשב"כ, נעצרה גם רעייתו, אסתר דביר. יחד עם בתה תמה, הגישו השתיים תביעה כנגד המשטרה על יחסה של המשטרה לנחקרת. "היא מצאה עצמה נחקרת במשך כ- 5 שעות, חקירה שגרמה לה לסבל רב", כתב השופט אריאל ברגר בהחלטתו. "היא חוותה אלימות קשה כאשר הוכתה על ידי חוקרת המשטרה ועל ידי פקד שמוליק פיאמנטה, בתה התינוקת הוצאה/נקרעה בכוח מידיה, היא נכבלה באזיק לכיסא, חוותה מעצר שלא לצורך, חוותה עישון מול פניה וגם כשבתה התינוקת בידיה, ספר תהילים נחטף מידיה והועף אל הרצפה, גברים חזו בה כאשר הניקה את בתה ונעשו ניסיונות פסולים להפר את זכותה הבסיסית לשמור על שתיקה".

הבת, תמה, שכאמור "נקרעה מידי אמה", הייתה אז בת שמונה חודשים. כעת קבע השופט כי היא תקבל פיצוי בסך 10,000 ש"ח.

שלומי דביר שוחרר בשנה האחרונה מהכלא לאחר שריצה את עונשו. גם הוא הגיש תביעה בפרשה אך היא נדחתה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד