בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בסין משתדרגים לשני ילדים במשפחה

החוק להגבלת הילודה בסין מתגמש, וחלק מהמשפחות יוכלו להביא לעולם שני ילדים במקום אחד. בנוסף, המדינה הקומוניסטית גם מתחילה להיפתח לשוק החופשי

  • י"ט חשון תשע"ו - 20:02 01/11/2015
גודל: א א א
שלט סיני הקורא להגבלת הילודה, נתלה על ידי הממשלה בשכונת עוני. (One child policy)
שלט סיני הקורא להגבלת הילודה, נתלה על ידי הממשלה בשכונת עוני. (One child policy)

חוק חדש בסין מאפשר להורים שאחד מהם הוא בן יחיד, ללדת שני ילדים במקום אחד. החוק מגיע כחלק מרישמה ארוכה של רפורמות מודרניות שהצליחו לחדור אל המדינה הקומוניסטית. החוק החדש משנה מדיניות שהונהגה בסין בשלושים ושש השנים האחרונות.

יש לציין כי גם בעבר החוק שקובע כי משפחה סינית תוכל ללדת רק ילד אחד, חל רק על משפחות המתגוררות בעיר בעוד שלמשפחות כפריות הותר ללדת שני ילדים באם בלידה הראשונה נולדה בת.

החוק החדש נועד לפתור בעיות שנוצרו במבנה האוכלוסיה הסינית בעקבות ההגבלה. הבעיות העיקריות הן חוסר עתידי בצעירים לעומת זקנים ואי יכולת של הכלכלה הסינית לתחזק את הפנסיונרים שכבר לא עובדים. בעיה נוספת היא היחס בין בנים לבנות במדינה. על פי הנתונים הקיימים היום, בעוד חמש שנים יהיו בסין כמעט 25 מיליוןגברים ללא אישה.

כאמור, החוק החדש התקבל על ידי המפלגה הקומוניסטית יחד עם שורה של רפורמות נוספות. בין היתר, יבוטלו עונשי המוות על חלק מהעבירות הפליליות, וכן יבוטלו מחנות העבודה לחינוך מחדש של אסירים. עם זאת, עדיין ניתן להכניס את מתנגדי המשטר לעונשי מאסר ארוכים ללא משפט.

בנוסף, תאפשר המדינה הקומוניסטית יותר שוק חפשי וניתן יהיה לפתוח במדינה בנקים בבעלות פרטית. כמו כן, תאפשר המדינה זכויות בנייה רבות יותר, וכן פרוייקטים נוספים שבעבר נצרכו לאישור של הממשלה כבר לא יזדקקו לאישור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד