בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגנות בצפון כנגד הקיצוץ בהטבות המס

מאות תושבי הצפון יצאו להפגין כנגד קיצוצים בהטבות המס. בנוסף, ברשויות רבות התקיימה שביתה של השירותים הציבוריים ומוסדות החינוך.

  • כ' חשון תשע"ו - 14:50 02/11/2015
גודל: א א א
אחת המשאיות בדרכה לירושלים (מטה המאבק)
אחת המשאיות בדרכה לירושלים (מטה המאבק)

על רקע החלטת הממשלה לקצץ בהטבות המס של תושבי הגליל המערבי יצאו התושבים להפגין, הן בגליל והן בירושלים. במקביל ב'בית היהודי' מקדמים חקיקה שתכניס גם את ישובי יו"ש למפת התקציבים של הפריפריה.

המחאה התחילה כבר לפני מספר ימים כשברשויות רבות באזור נפתחה שביתה של עובדי העירייה וכן של מוסדות הלימודים. בין הרשויות שהשתתפו בשביתה ניתן למצא את מעלות תרשיחא, עכו, נהריה, כפר ורדים, מזרעה והמועצה האזורית מטה אשר.

במהלך היום הפגינו מאות בני אדם בכניסה לעיר נהריה, רבים מהמפגינים הם עובדי עיריית נהריה ועובדי ההסתדרות. בנוסף התקיימה שיירה איטית של אוטובוסים ומשאיות זבל, השיירה יצאה מהרשויות בצפון ועשתה את דרכה לירושלים.

הוועדה שהייתה אמורה להתכנס היום על מנת לדון במפת הטבות המס של הפריפריה נדחתה בעקבות דרישה של נתניהו והבית היהודי להוסיף למפה גם את יישובים מיהודה ושומרון.

יש לציין כי חברי כנסת מהאופוזיציה ניצלו גם הפעם את ההפגנה להתנגחות בנתניהו ובמתנחלים. לטענתם הדיבורים על כך שתושבי ההתנחלויות יקבלו יותר תקציבים מאשר תושבי הגליל "הם שערוריה".

ח"כ סמוטריץ' מסר בתגובה: "הטענה הזו מופרכת - הפגיעה בהם (יישובי הפריפריה בצפון) נעשית במתווה המקורי של גפני, שבו בכלל אין את יישובי יו"ש. חבל שיש מי שמנסים לסכסך בין המתיישבים בפריפריה למתיישבים ביהודה ושומרון, ולא בוחלים בשקרים בדרך. הם עוד חושבים שהם ירוויחו מזה משהו. עם ישראל לא מטומטם ולא קונה את זה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד