בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיחה שמנעה התבוללות

צעיר שכמעט ונישא לגויה ביטל את החתונה ברגע האחרון בעקבות שיחה עם פעיל 'יד לאחים'

  • יח"צ
  • כ"ח שבט תשע"ו - 16:29 07/02/2016
גודל: א א א

במהלך הגשת המסמכים לבית הדין הרבני הוא גילה, כי אשתו לעתיד היא בת לאם גויה שאומצה בילדותה על ידי זוג הורים יהודים שלא גיירו אותה ובעצם בתם-כלתו אינה יהודייה. הצעיר היה המום ולא ידע איך לעכל את הבשורה, בייחוד לנוכח העובדה שהחתונה תוכננה כבר לפרטי פרטים.

הוא התלבט מאוד כיצד לנהוג ושיתף את חברו הטוב בתגלית הקשה. החבר, בן למשפחה דתית, ניסה לשכנעו שוב ושוב לנקוט מיידית בצעד אמיץ ולבטל את החתונה אולם לאחר יומיים של התלבטויות הודיע החתן לחברו כי החליט למרות הכל לקיים את החתונה בעתה ובזמנה.

החבר הכאוב פנה ל'יד לאחים' וביקש שמישהו מהפעילים ייפגש עם הבחור וינסה למנוע ברגע האחרון את חתונת ההתבוללות. פעיל יד לאחים, הרב יואב זאב רובינסון, שהגיע לפגישה בבית החתן הופתע לראות על קירות סלון הבית תמונות של רבנים. הוא הצביע על התמונות וביקש לשמוע מי הם והאם החתן הכיר אותם.הרב יואב זאב רובינסון (יח"צ)

"אלו הסבים שלי שהיו רבנים חשובים", סיפר החתן בגאווה ובתוך כך תיאר ברגש רב ובאריכות את קשריו עם הסבים ואת ההערכה הרבה שהוא רחש להם. פעיל 'יד לאחים' החליט לנצל את המומנטום והציג בפני החתן שאלה מאתגרת: "איך הסבים שלך היו מגיבים אם חלילה היה נודע להם כי ביום מן הימים תינשא לגויה?".

הוא הוסיף ודיבר על לב הצעיר. הוא תיאר בפניו את מסירות הנפש שהייתה לאבותיו ואבות אבותיו לשמור תורה ומצוות בתקופות הקשות ביותר וכמה נמהר יהיה זה אם יתכחש ביודעין לכל עברו ומורשתו.

הדברים חלחלו לתודעתו של הצעיר. בשלב מסוים פרץ בבכי ובקול נשנק הודיע לפעיל 'יד לאחים' כי כלה ונחרצה מעמו, למרות הקושי הרב, לבטל את החתונה. ביד לאחים ליוו את הצעיר ואת משפחתו בכל התהליך המורכב של ביטול החתונה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד