בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיתוף פעולה בין חקלאי הבקעה לחקלאים ירדנים

המדינה תקח חלק במימון הפרוייקט שנועד להיטיב עם החקלאות על גדות הירדן

  • יח"צ
  • כ"ז אדר תשע"ו - 17:10 07/03/2016
גודל: א א א
ארכיון (השומר החדש)
ארכיון (השומר החדש)

המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בראשות סגן השר ח"כ איוב קרא, מעניק את חסותו להסכם "משק מודל" שייחתם מחר (ג') בין המועצה האזורית "תמר" בבקעת הירדן לבין המועצה האזורית "דרום ע'ור" בירדן, להקמת "משק מודל" משותף ישראלי-ירדני.

מיזם זה נועד לפתור בעיה ארוכת-שנים של מזיקים הפוגעים בחקלאות באזור בקעת הירדן, משני צדי הנהר, ויקדם חקלאות מתקדמת ויעילה בישראל ובירדן.

המפגע העיקרי אותו צפוי לפתור הסכם זה הוא זבוב הבית, אשר מצבורים גדולים שלו משני צדי נהר הירדן ידועים כמובילי מחלות ופוגעים במשך שנים רבות באיכות החיים, תעשיית התיירות ובגידולים חקלאיים לאורך נהר הירדן.

על מנת לפתור את המפגע יזמו המועצה האזורית "תמר" מישראל והמועצה האזורית "דרום עור" מירדן הקמת "משק מודל" בצידו הירדני של הנהר ובהובלת מדריכים ישראלים וירדנים. הפרויקט יענה על הצרכים ההדדיים בקרב הקהילות השכנות ומטרותיו העיקריות הן: חילופי טכנולוגיה חקלאית מתאימה וחילופי מידע בין חקלאים ישראלים לחקלאים ירדנים (טיפול במזיקים, דישון וכד'), התגברות של שני הצדדים על בעיית זבוב הבית בעזרת שיפור שיטות החקלאות והסדרת השימוש בזבל עופות גולמי, זיהוי זני גידולים המתאימים במיוחד לסביבה במקום ושיפור הרווחיות של החקלאות בדרום ע'ור. ההחלטה להקים את המיזם בצדו הירדני של הנהר נובעת מההבנה ששם נמצא כר הגידול של זבוב הבית.

המשרד לשיתוף פעולה אזורי משקיע חצי מיליון ש"ח במיזם בו שותפים ארגונים נוספים.

טקס החתימה יתקיים מחר במלון "דניאל ים המלח" במעמד סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא, ראש המועצה האזורית "תמר" מר דב ליטבינוף, ראש המועצה "דרום ע'ור" בירדן מר סאלם אלקליפאת, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי מר האשם חוסיין, מנכ"ל אקופיס ישראל מר גדעון ברומברג ומנכ"ל אקופיס ירדן מר מונקהת מאהר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד