בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתי יקראו את המגילה ברמות?

כמדי שנה, הפוסקים בירושלים מתחבטים בשאלה העתיקה

  • י' אדר ב תשע"ו - 08:53 20/03/2016
גודל: א א א
שכונת רמות (ויקיפדיה)
שכונת רמות (ויקיפדיה)

כמדי שנה בימים שלפני פורים מתגלעת מחלוקת בין הפוסקים באיזה יום יש לקרוא את המגילה בשכונת רמות בירושלים: האם ביום ט"ו באדר כדין ערים המוקפות חומה מימות יהושע בן נון או שמא ביום י"ד כדין ערי הפרזים.

גילו של הויכוח הזה הוא כגילה של השכונה אשר בצפון ירושלים. כבר בספרי הפוסקים בשנותיה הראשונות של השכונה השאלה נידונית: האם רמות נחשבת 'סמוכה ונראית' לירושלים שהיתה מוקפת חומה מימות יהושע או לא. בין השאר דנו בשאלה, הרב שלמה זלמן אויערבאך, הרב יצחק טוביה וייס (בעל המנחת יצחק) והרב עובדיה יוסף זכר צדיקים לברכה.

בצד המצדדים לקרוא בט"ו הצטרפו גם רבנים הסוברים שמה שקובע הוא האם המקום נחשב חלק מוניציפלי מהעיר המוקפת חומה, ולכן כיוון שרמות נחשבת חלק מירושלים יש לקרוא בה ביום ט"ו - כדין ירושלים העתיקה.

כך או כך, שינויים בשטח, דוגמת הוספת מבני מגורים וכדומה בין שכונת רמות לבין שאר שכונות ירושלים, מביאים לכך שהשאלה נידונית כל שנה מחדש בהתאם למצב בשטח.

אמש (מוצ"ש), בשיעורו השבועי, אמר הרב יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי, כי יש לקרוא את המגילה בשכונה ביום ט"ו, זאת לאור צירופים רבים המצדיקים זאת. בניגוד אליו, התבטא רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, כי יש לקרוא את המגילה בשכונה ביום י"ד. הוא הוסיף והתבטא בחריפות שכל הקורא בשכונת רמות בט"ו - "ברכותיו לבטלה". לדבריו, בשנים עברו נמנע מלפסוק בעניין אך כיום, בשל תפקידו כמרא דאתרא בעיר הוא נצרך לעניין ופרסם את דעתו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד