בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשור לגירוש: מפעל חדש ל'חסלט'

רבני מכון 'התורה והארץ' יצאו לסייר במפעל שמוקם

  • יח"צ
  • כ"ה אדר ב תשע"ו - 15:21 04/04/2016
גודל: א א א
רבני המכון בסיור (מכון התורה והארץ)
רבני המכון בסיור (מכון התורה והארץ)

עשור לאחר הגירוש מגוש קטיף הולך ונבנה בימים אלו מפעל חדש וקבוע עבור חברת 'חסלט' ששכנה בכפר דרום ומאז פועלת במפעלים זמניים.

ביום חמישי האחרון יצאו רבני 'מכון התורה והארץ', בראשות הרב יהודה עמיחי, לסיור בפארק נועם הסמוך לנתיבות, בכדי להתרשם מהתקדמות ההקמה של המפעל המוקם בפארק התעשייה הדרומי.

רבני המכון בחנו את הדרכים בהם שובצו הכלים הטכנולוגיים החדישים במתקני המפעל, לצורך אספקת ירקות עלים נקיים מחרקים.

רבני המכון בסיור (מכון התורה והארץ)

מפעלי חסלט מהווים מוקד גם לסיורי למידה ומפגשי העשרה והרחבה של תכנית "תורה וארץ", תכנית לימוד שנוסדה על ידי מכון התורה והארץ ומיועדת לרבני קהילות וישובים, המשלבים במהלך הלימוד העיוני גם ימי עיון וסיור המרחיבים את הנושאים הנלמדים ומפגישים את המשתתפים עם סוגיות מעשיות שעולות מן השטח בחקלאות המודרנית, במאפיות, במפעלים ובבתי האריזה.

חברת "חסלט עלי קטיף" הוקמה לפני למעלה מ-25 שנה, בשנת תש"ן (1989), על ידי צוות של חוקרים תורניים ממכון התורה והארץ, מדריכים חקלאיים מכפר דרום ואגרונומים בכירים. בראשית דרכה פעלה החברה בכפר דרום בגוש קטיף, והייתה חלוצה בתחום גידול ושיווק של ירקות עלים כשרים למהדרין, ללא חרקים ותולעים. החברה פעלה במקום עד לעקירה מגוש קטיף.

כיום, הועתקו שטחי הגידול וחוות החממות אל צומת שוקת ומשתרעים על פני שטח של כ-200 דונמים. מפעל האריזה הזמני של חסלט הוקם באזור התעשייה שער הנגב, הסמוך לעיר שדרות ומספק מקום עבודה לכ-200 עובדים מעקורי גוש קטיף ותושבי הנגב והדרום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד