בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מוזיאון שואה מוקם באמסטרדם

ממשלת הולנד מתקצבת את בניית המוזיאון בסך 8.5 מיליון דולר

  • י"ב שבט תשע"ז - 14:10 08/02/2017
גודל: א א א

שואת יהודי הולנד החלה עם כיבוש הולנד בידי הנאצים בשנת ת"ש והתמשכה עד לסיום מלחמת העולם השנייה ותבוסתם של הנאצים בשנת תש"ה. יהדות הולנד כללה 140,000 יהודים עם פלישת הנאצים להולנד ורובם – כ-107,000 יהודים – נספו במהלך השואה.

לזכר יהודי הולנד שנטבחו בשואה הוקם מוזיאון השואה באמסטרדם, שפתח את שעריו כבר בשנה שעברה, תוך כדי תהליכי בנייה ופיתוח. לפני כשבוע, הודיעה ממשלת הולנד בראשותו של מארק רוטה, על תקצוב המוזיאון בסכום כולל של 8.5 מיליון דולר.

הסכום שהוקצב למטרה זו על-ידי הממשלה ההולנדית הוא בין הסכומים הגבוהים אי-פעם שהוקצבו על-ידי ממשלת הולנד לשימור זכר השואה. הסכום שנתרם יחולק לשני חלקים: החלק האחד, 2.5 מיליון דולר יממן הקמת קיר זיכרון לכל יהודי הולנד שנרצחו בשואה, והיתר ילך לטובת המוזיאון עצמו.

סיפור ההקמה של מוזיאון השואה באמסטרדם החל בשנים האחרונות. רוב יהודי הולנד בתקופת השואה, התגוררו באמסטרדם ובעיר ישנם מספר מצבות זיכרון לקורבנות השואה. לפני כעשור החלו פעילים יהודיים לדרוש הנצחה בולטת יותר ולבסוף הוחלט על הקמת המוזיאון בתוספת קיר זיכרון שיחיל את שמות כל הנטבחים, עת עלה הכורת על יהדות אירופה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד