בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערוץ 2 נגד עבודה עברית ב'קפה קפה'

באמצעות האזנות סתר, שוב ניסו בחדשות 2 להוכיח על 'גזענות' בתעסוקה - הפעם רשת בית 'קפה-קפה' שסרבו להעסיק עובד ערבי מטעמי כשרות

  • אברהם שפירא
  • ג' אב תשע"ה - 13:32 19/07/2015
גודל: א א א
קפה קפה
קפה קפה

בשבוע שעבר חייב בית הדין לעבודה את רשת המסעדות 'קפה קפה' בדמי פיצויים לערבי שהוכיח כי ברשת לא חפצו להעסיקו כמלצר בשל היותו ערבי. יש לציין כי מנהל הסניף דחה את הערבי בכך שמטעמי כשרות הוא אינו יכול להעסיק אותו.

ביום חמישי האחרון פורסמה כתבה בערוץ 2 על ידי פוראת נסאר, כתב ערבי של הערוץ, ממנה עולה כי מספר סניפים של רשת המסעדות 'קפה קפה' ממשיכים שלא להעסיק ערבים, שלא על פי החוק כנגד "אפליה וגזענות".

בכתבה, כמו בכתבות הקודמות שערכו בערוץ 2 בנושא, נשמעות הקלטות בהם מתקשר כתב חדשות 2, בעל מבטא ערבי כבד, ומברר על עבודה כמלצר במקום. במקרים שהוצגו בכתבה נענה הערבי בשלילה, ואילו יהודיה או יהודי שמתקשר מספר דקות אחריו מוזמן לראיון או נענה בחיוב.

דו השיח עם הערבי (צילום מסך מתוך הכתבה)

בכתבה חוזרת השיחה על עצמה בסניפים באילת, טבריה, יקנעם, כפר סבא, קריית שמונה והרצליה. בסניף הרשת ברחוב יהודה הלוי בטבריה אמרו לכתב ערבי שהתקשר במסווה של חיפוש עבודה:"בעיקרון לא, אנחנו מלאים לגמרי. מה אתה רוצה, טבח? אנחנו מלאים לגמרי".כשלאותו סניף התקשרה יהודייה, השיבו לה כי "בעיקרון יש על מה לדבר. יש לך ניסיון?תגיעי לכאן ונבדוק איך אפשר לשלב אותך".

דו השיח עם היהודי (צילום מסך מתוך הכתבה)

מרשת "קפה קפה" נמסר בתגובה לערוץ 2, כי"הרשת מגנה גזענות וחותרת לערכי סובלנות וכבוד הדדי. אנו נבחן בקפידה את המקרים הנקודתיים ונפעל בהתאם לערכינו".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד