בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סטודנטים יהודים מחו"ל נגד החרם על ישראל

כשבעים סטודנטים יהודים מרחבי העולם התכנסו אתמול (ד') בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בעניין המאבק בתנועת החרם נגד ישראל (BDS). "סימון המוצרים מיו"ש הוא אנטישמיות".

  • י"ט טבת תשע"ו - 11:38 31/12/2015
גודל: א א א
הפגנה באוסטרליה נגד ישראל (flicker upload boat)
הפגנה באוסטרליה נגד ישראל (flicker upload boat)

בכינוס שנערך אתמול בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות, בעניין המאבק בחרם על ישראל, השתתפו כשבעים סטודנטים מעשרים מדינות. בכינוס דיברו חברי כנסת וסטודנטים על האנטישמיות ברחבי העולם והדרכים להאבק בה, ועל חיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות.

ח"כ מייקל אורן (ישראל ביתנו) הדגיש שהבעיה פה היא לא סכסוך שטחים, אלא אנטישמיות. "הסיפור של האנטישמיות באירופה הוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. כיום אנו במאבק נגד סימון מוצרים מיהודה ושומרון מכיוון שזו בהחלט סוגיה אנטישמית. אירופה איננה מסמנת מוצרים מ-200 סכסוכי גבול שונים בעולם". הוא הוסיף ש"ממש לאחרונה לא נבחרה סטודנטית לאגודה בקמפוס בארה"ב רק בגלל היותה יהודייה". כך גם אמרה ח"כ קסניה סבטלובה כי הסטודנטים "נאבקים בתופעה עתיקה כמו העולם עצמו, הפעם תחת השםBDSאך בעבר תחת כסות אחרת".

חברי הכנסת אף הדגישו בדבריהם את חשיבות הקשר בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה, הסביר כי האנטישמיות החדשה פוגעת הן במדינה, והן ביהדות התפוצות. הוא הוסיף כי הסטודנטים היהודים מרחבי העולם הם "פוטנציאל לפיתוח מנהיגות יהודית", הן בתפוצות, והן במידה ויעלו לארץ.

ח"כ מוטי יוגב הוסיף כי ישראל היא הבית של כל יהודי בעולם, והדגיש את הצורך במדינה חזקה מול האנטישמיות. הוא הסביר גם כי "יש הבדל בין התרבויות: כשאנו מקדשים את החיים - אויבנו מקדשים את המוות. האירופאים, לעומת זאת, מחפשים רק לחיות ללא תוכן. הBDSפועל לא לפתרון שתי מדינות אלא לפירוק מדינת ישראל".

הסטודנטים העידו כי פעילות החרם נגד ישראל בקמפוסים התרחבה מאז 'צוק איתן'. "אנו עדים לאנשים המהללים טרוריזם וקוראים לאינתיפאדה בקמפוסים עצמם". עוד אמרו כי מדינת ישראל לא נותנת מספיק מענה לאנטישמיוות ברחבי העולם. סטודנט אחר,פנדרדיק סבן מצרפת, אמר כי "כיום נהיה קשה יותר ויותר להילחם בBDSבקמפוסים. יש לעבור מהגנה למתקפה, במקום להסביר שישראל היא לא מדינת אפרטהייד - להציג את ההצלחות של ישראל בתחומים הטכנולוגיים".

שירן אסף, רכזת 'עמיתי ישראל' בסוכנות היהודית סיפרה שארגונה מכין שליחים לקמפוסים בחו"ל על מנת לקרב את הסטודנטים היהודיים לישראל ולסייע במאבק באנטישמיות, ואילו הד"ר זאב חנין מדען ראשי, ממשרד הקליטה, הביע "דאגה עמוקה מהתרחקות יהדות התפוצות ממדינת ישראל. אם באירופה ידעו שעומד מאחוריכם כוח חזק - זה רק יוסיף לכם כבוד. עליכם לתמוך ולהשתתף בכל הפרויקטים בהם יש שיתוף פעולה עם מדענים ישראלים וטכנולוגיות ישראליות, ולקיים יותר סמסטרים של לימודים בישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד