בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ: עסק "כשר" - רק עם תעודה מהרבנות

בג"ץ קבע כי עסק יוכל להציג עצמו ככשר רק אם יחזיק תעודת כשרות מטעם הרבנות. בהחלטתו מכריע בג"ץ לטובת הרבנות הראשית ונגד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין

  • כ"ט אייר תשע"ו - 16:30 06/06/2016
גודל: א א א
תעודת כשרות מזויפת (הרבנות הראשית לישראל) (הרבנות הראשית לישראל)
תעודת כשרות מזויפת (הרבנות הראשית לישראל) (הרבנות הראשית לישראל)

בדיון שהתקיים היום (ב') בבג"ץ קבע בית המשפט כי בית עסק לא יוכל להציג עצו ככשר כל עוד הוא לא מחזיק בתעודת כשרות תקפה מטעם הרבנות הראשית. ההחלטה ניתנה בעקבות עתירה של מספר עסקים אשר הציגו עצמם ככשרים לאחר שקיבלו כשרות של "השגחה פרטית", ארגון שמעניק כשרות על סמך אמון בבעלי העסק.

בעבר עם פתיחתו של גוף ה"השגחה" החדש הטילה הרבנות קנסות על בתי העסק שפרסמו עצמם ככשרים, זאת על פי החוק להונאה בכשרות. בעקבות הקנס פנו בעלי העסקים לבג"ץ וטענו כי הם אינם שונים מגופי הבד"ץ האחרים אשר לא נקנסים על ידי הרבנות. יצוין כי כאשר ניתנת לעסק מסוים כשרות של אחד הבד"צים זה נעשה רק כאשר ישנה גם כשרות של הרבנות.

בבית המשפט יצג את המדינה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהחליט לתמוך בבעלי העסקים ואף נמנע מלהציג בפני בית המשפט את עמדת הרבנות הראשית, יצויין כי וינשטיין ננזף בשל כך על ידי השופטים.

היועץ המשפטי טען כי ניתן מבחינה משפטית להציג תעודת כשרות של גוף פרטי כל עוד מצוין בתעודת הכשרות כי הרבנות לא נתנה הכשר לעסק. בעקבות העמדה שהציג וינשטיין בבית המשפט הוא גם הורה לבטל את הקנסות שניתנו לבתי העסק.

כאמור היום קבע בג"ץ כי על פי חוקי המדינה הצדק עם הרבנות, וחל על בתי עסק איסור להציג עצמם ככשרים כל עוד לא ניתן להם הכשר מטעם הרבנות.

הרב הראשי, הרב דוד לאו, הגיב על ההחלטה ואמר כי "כל החלטה שהייתה מאפשרת מתן תעודות הכשר אלטרנטיביות, שבחלקן אף פיקטיביות, הייתה מובילה להטעייה קשה כלפי הציבור הרחב".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד