בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התנגד להעצמת "נטיות הפוכות" לילדים - ופוטר

חבר מועצת העיר הרצליה פוטר מהקואליציה העירונית לאחר מחאתו נגד החינוך ל'נטיות הפוכות'

  • כלב אליהו
  • כ"א אדר תשע"ז - 21:32 19/03/2017
גודל: א א א

אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר הרצליה מטעם סיעת 'גשר', פוטר לאחר שמחה באמצעות מכתב לראש העיר הרצליה משה פדלון, על הכנסתה של עמותת 'חוש"ן' לפעילות בגני הילדים במקומות שונים. במכתבו כתב צדיקוב כי בכך הופך פדלון את מערכת החינוך בעיר הרצליה לראשונה בישראל "המנחילה ערכים של 'נטיות הפוכות' כמודל נורמלי ואפילו לחיקוי".

במכתבו שואל צדיקוב את ראש העיר, "בשם איזה ציבור הותרה בפניך הדרך להרעיל את מוחות ילדי גני הילדים שלנו, ולהכניס את רוח הזימה והבלבול לנפשותיהם הרכות של בני ה-3-5 בהרצליה? היותם משויכים לזרם החינוך הכללי, לא מתיר לאף אחד לבלבל מושגי יסוד ערכיים ומסורתיים של בית ותא משפחתי".

אליעזר צדיקוב

ראש העיר כתב מכתב תגובה לצדיקוב שבו הוא מבהיר את דעותיו ואת עמדותיו, "מערכת החינוך בעירנו היא מהמתקדמות ומהנאורות ביותר במדינת ישראל. לא כך הוא מכתבך הרצוף באי דיוקים, בורות מדעית וערכית, פחד וחוסר הבנה של העידן בו אנו חיים. ייתכן ואם בתקופת ילדותך, מערכת החינוך הייתה שונה במקצת, במכתבך לא היה בלבול כה עמוק בין אמונות תפלות לבין עובדות.

בהמשך המכתב מרחיב ראש העיר על טבעיותן של 'נטיות הפוכות' ועל החשיבות הגדולה בקבלת האחר והשונה, תוך שהוא מקביל בין קבלת נשים לבין זכותו של כל אדם לבנות את ביתו כראות עיניו, ועל חובתה של החברה הסובבת להכילו ולהכיר בזכותו.

ראש העיר גם מאשים במכתבו את צדיקוב שגישתו היא שהביאה אותו לא פעם לפגוע בשונה, "תוך ניסיון להוקיעו במקום לקבלו, עד כדי פגיעה פיזית". הוא גם ממליץ לצדיקוב על 'חינוך מחדש' וכותב, "היה נכון אילו כחבר מועצת העיר הרצליה תעבור השתלמות חינוכית רחבה בנושא זכויות הפרט, מדעים וטבע האדם, קבלת השונה ושיטות חינוך, וזאת בכדי שגיבוב שטויות שכזה לא יעלה יותר על הכתב".

לבסוף מודיע לו ראש העיר על פיטורו וכותב, "איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות, ועוד לשמש בתפקיד האחראי על התרבות התורנית. לאור דבריך, ועד אשר תשכיל ותקבל את השונה ממך, וזאת על פי סמכותי, הנני מודיעך כי הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד