בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ציבור יראי ה' צריך להפסיק לשתוק"

"ערך השוויון מקבל את הבכורה וערכים שעם ישראל מושתת עליהם אלפי שנים, לא מצאו ביטוי בחוק במדינת ישראל"

  • כ"ד ניסן תשע"ז - 11:35 20/04/2017
גודל: א א א
עו"ד אורי צפורי (צילום: יהודה פרל הקול היהודי) (צילום: יהודה פרל הקול היהודי)
עו"ד אורי צפורי (צילום: יהודה פרל הקול היהודי) (צילום: יהודה פרל הקול היהודי)

בימים האחרונים שבו ועלו על סדר היום סוגיות משפטיות הנוגעות לצביונה של המדינה. אם בתביעה שהוגשה כנגד בית דפוס שסירב להדפיס חומרים הנוגדים את ההלכה, ואם בתחקיר ערוץ 10 שחשף בתי רפואה המסרבים להעניק טיפולי פוריות בניגוד להלכה.

בראיון לקול היהודי מסביר עו"ד אורי צפורי, ראש התא המשפטי בתנועת "דרך חיים" כי מצבים משפטיים אלו נוצרו משום שבמערכת החוקים במדינת ישראל יוחסה חשיבות לערכים מסויימים בלבד, בעוד שרבים מערכי היסוד של היהדות אינם כלולים בה.

"באופן ציבורי אני חושב שיש פה שיבוש שנובע מאיזון לא נכון בין ערכים שונים", מסביר עו"ד צפורי. "היום כידוע ערך השוויון מקבל את הבכורה כאילו אין בלתו, וזאת בגלל שערכים אחרים עליהם עם ישראל חי ומושתת במשך אלפי שנים, לא מצאו ביטוי בחוק במדינת ישראל. במקרה של טיפולי הפוריות לדוגמה מדובר בערך המשפחה. הזכות לטפח ולשמור את ערכי המשפחה היא גם זכות שצריך לאפשר אותה לציבור".

לדבריו, "שוויון זה לא חזות הכל. אני לא מאמין בכך שצריך לתת לכל אחד לעשות ככל העולה על רוחו. למשל אני לא חושב שצריך לאפשר לאדם לעשן סמים קשים בשם החירות שלו. למה? כי יש עוד ערכים שקודמים לחירות. בנושא טיפולי הפוריות למשל, צריך לחשוב על עתיד הילדים שיוולדו, וגם על החברה בכללותה, כיון שזה לא עניין פרטי אלא דבר שיוצר איום על כל מוסד המשפחה".

עו"ד צפורי מסביר כי ארגוני קיצוניים ובראשם ארגוני הקרן החדשה לישראל, מנצלים את המצב החוקתי כדי להעמיק את ניתוקה של המדינה מהיהדות, וקורא לציבור יראי ה' להתעורר ולפעול. "היום כל מיני ארגונים עושים שימוש בערכים שכן עוגנו בחוק, כדי להילחם מלחמת חורמה בכל מה שריח של יהדות נודף ממנו. הציבור שחושב שיש ערכים נוספים חוץ מהשוויון צריך להשמיע את קולו לא רק כשהוא מותקף, לא רק כשתוקפים בית רפואה או סוגרים בית דפוס או אתר אינטרנט.

השתיקה של ציבור יראי ה' בעניין גורמת לכך שבסופו של דבר הציבור הזה יפגע, כיוון שעושים שימוש בחוקים שכן עוגנו כדי לפגוע בציבור הזה, אם זה בנושאי דת ומדינה ואם זה בהתיישבות".

עו"ד צפורי, שניסח חוק שהוגש לאחרונה בכנסת במטרה להסדיר את היחס בין הכנסת לבג"ץ, קורא להתמקד בנושאי החקיקה. "צריך לקבול כנגד השימוש שעושה ביהמ"ש בחוק יסוד כבוד האדם כביכול הוא החוקה. צריך לפעול להוסיף חוקי יסוד נוספים שמעגנים ערכי יסוד נוספים של עם ישראל, וצריך לפעול שהחוקה שתהיה כאן, אם תהיה, תכלול את כלל הערכים של עם ישראל ולא רק ערך אחד שהוציאו אותו מפרופורציות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד