בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בחסות צה"ל: ערבים חרשו סמוך ליישוב הדעת

עשרות חיילים ושוטרים אבטחו את החריש הערבי. מח"ט בנימין הוציא צו שטח צבאי סגור שמנע מהתושבים להגיע למקום

  • אברהם שפירא
  • י"ד שבט תשע"ה - 13:33 03/02/2015
גודל: א א א
הכוחות הרבים ביישוב הדעת (סוכנות תצפית)
הכוחות הרבים ביישוב הדעת (סוכנות תצפית)

שוב ערבים חורשים סמוך לבתי יהודים: היום (שלישי) הגיעו ערבים יחד עם פעילי שמאל קיצוני לחרוש שטח אדמה סמוך מאוד לבתי 'יישוב הדעת' שבגבעות שילה.

הערבים לא הגיעו לבדם; עשרות חיילים ושוטרים אבטחו את החורשים בשטח. תושבי הישוב מסרו כי מדובר בשטח אדמה אליו לא הגיעו שנים ארוכות ערבים וכעת, בחסות צה"ל עיבדו ערבים את האדמה במקום.

מספר תושבים שירדו לעבר הערבים הופתעו לגלות צו שטח צבאי סגור החתום בידי מח"ט הגזרה, ישראל שומר, והשימוש שנעשה בו היה דווקא נגד התושבים היהודים.

צו שטח צבאי סגור לתושבים (סוכנות תצפית)

לפני כחודש חרשו ערבים בחסות צה"ל והמשטרה על יד היישובים אש קודש ויישוב הדעת שבגוש שילה. לאחר מכן, צעדו תושבי היישובים לעבר הכפר קוצרא הסמוך לאש קודש במחאה על קיום החריש והתפתח עימות עם ערביי קוצרא. כוחות משטרה הגיעו למקום ויהודי אחד נעצר. במקביל חרשו ערבים באותו יום סמוך לישוב נוקדים שבגוש עציון.

במשטרת ישראל לא מסתפקים רק באבטחת הערבים. ביום שישי לפני כשבוע וחצי, גילו תושבי היישוב עדי עד הממוקם גם הוא בגבעות שילה, בבלשים שהתחזו לערבים בניסיון להביא למעצרם של יהודים הצפוים להרחיק אותם מהאזור. ערנות התושבים מנעה את הפרובוקציה ולאחר שהבלשים המחופשים צולמו, הם התקפלו מהמקום.

הכוחות מאבטחים את הערבים (סוכנות תצפית)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד