בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תיעוד: "השוטרים השמידו ראיות מזכות"

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו הגיש תלונה חמורה למח"ש על איומים, מתן עדות כוזבת ושיבוש הליכי חקירה כנגד שוטרים ובלשים שהשתתפו בפרובוקציה המשטרתית סמוך לכוכב השחר. צפו בתיעוד

  • יח"צ
  • י"ד אייר תשע"ה - 14:46 03/05/2015
גודל: א א א
הבלש עופר רביבו מאיים על אחד העצורים (צילום מסך)
הבלש עופר רביבו מאיים על אחד העצורים (צילום מסך)

לפני כשבועיים בוצע מבצע משטרתי אשר זכה לביקורת רבה עקב הפעלת שוטר מחופש לערבי והבאת ערבים לקרבת הישוב כוכב השחר בבנימין. כעת הוגשה תלונה חמורה במח"ש כנגד שוטרים ובלשים שהשתתפו בפעילות, וזאת בשל חשד לביצוע עבירות איומים, מסירת עדות כוזבת ושיבוש הליכי חקירה.

בתלונה, אשר הוגשה בידי עו"ד דוד הלוי המייצג מטעם ארגון חוננו שלושה מהעצורים בתיק, מפורטת התנהלות השוטרים, אשר חלקה השפיע ישירות על האפשרות להגשת כתב אישום בתיק.

עוד בנושא 'פרובוקציה משטרתית בכוכב השחר':
מזכירות כוכב השחר מקפיאה היחסים עם המשטרה
"המשטרה משתמשת בכלים פסולים מול המתיישבים"
"המשטרה חצתה את כל הקווים"
הסרטון באדיבות: ארגון חוננו

בסרטון שנמצא בחומר החקירה וצולם במצלמת חזה שהיתה ברשות שוטר יס"מ, נראה בלש משטרה בשם עופר רביבו כשהוא מאיים באגרוף על אחד העצורים היושב אזוק בניידת. כאשר השוטר מבין שהוא מצלם התנהגות פסולה של הבלש, הוא מכסה על פי החשד את המצלמה ומכבה אותה בניגוד לנהלים, המצריכים כיבוי מצלמה רק בסיום הפעילות ותוך הודעה מסודרת על כך.

בנוסף התלונן העצור כי מספר בלשי משטרה היכו אותו בטרם הוכנס לניידת, אירוע לו ישנם מספר עדים מתושבי מעלה שלמה, השכונה בה בוצע המעצר, וכן נטען כי בלש משטרה דחף את ילדיו בני ה-9 ו-11 של אחד העצורים אשר שהו עימו ברכב בזמן המעצר.

| חוננו: "בלש משטרה השמיד ראיה מרכזית בתיק"

אולם מעבר לכך טוען עו"ד הלוי לשיבוש הראייה המרכזית בתיק. בדיון שנערך בעניין 'הראיות לכאורה' בתיק ובקשת המעצר של החשודים, ציינה הפרקליטה כי הבלש אופיר אושני שהתחפש באירוע לערבי, ועל עדותו מבוסס התיק, השמיד פתק בו תיאר את מעשי החשודים בזמן אמת מיד לאחר האירוע, ורק בהמשך כתב דו"ח חדש, בו נקשרים חלק מהעצורים לתקיפה עצמה.

"מר אושני לא דיווח כי השמיד את הפתק האמור ולא ציין במזכר כלשהו עובדה זו ורק בעקבות פניית הפרקליטות ובשיח שהתקיים בין הפרקליטה לשוטר אושני נודע דבר השמדתו של הפתק האמור", כתב עו"ד הלוי בתלונה והבהיר כי מבחינה ראייתית ללא עדות השוטר לא היה מוגש כתב אישום שכן הסרטון שצילמה המשטרה באירוע מראה בבירור כי העצורים לא השתתפו בתקיפה. "צפייה בסרטון אשר מתעד את האירוע, מצביעה על כך שעדותו של הבלש אושני הינה שקרית ואינה עולה בקנה אחד עם הצפייה בסרטון", מוסיף הלוי. "לדוגמא מוסר אושני בדו"ח החדש שחיבר, כי במהלך האירוע אחד החשודים נצפה כשהוא אוחז במקל במהלך האירוע, אולם דברים אלו אינם מתיישבים עם הנראה בסרטון, שם ניתן להבחין בחשוד בבירור כשהוא הולך וידיו בכיסים וללא מקל".

לדברי עו"ד הלוי הבלש מתאר כי החשוד אותו הפליל איים עליו בתביעה אזרחית על מעצר שווא וציין כי הוא סטודנט למשפטים, "דבר אשר מעלה יותר מחשש, כי הזיהוי "הוודאי" כמו גם צרוף ולידתו של ה"מקל" נולדו והגיעו לחלל העולם רק בעקבות האיום של מרשי בתביעה משפטית ו/או לחילופין מתוך להיטות יתר של השוטר אושני או של חוקרים אחרים לייצר ראיות אשר יאפשרו הגשת כתב אישום".

"מדובר בהתנהלות חמורה וקשה של המשטרה המחייבת בדיקה מעמיקה ויפה שעה אחת קודם", מסר בתגובה עו"ד הלוי מארגון חוננו. "עיון בחומר הראיות ובמיוחד העובדה כי השוטר שהנו עד מרכזי השמיד פתק ובו פרטי זיהוי שרשם בזמן אמת, נתון שהתגלה בדיעבד על ידי הפרקליטות, מעלה חשש כבד לבידוי ראיות ולכך שהעדות המרכזית של השוטר עליה מבוסס כתב האישום היא עדות "מוזמנת" שנועדה לייצר כתב אישום מלאכותי. העדות הנ"ל נעדרת כל אחיזה במציאות כפי שניתן להתרשם מצפייה בחומר החקירה שהועבר לנו.

כמו כן, אנו עדים שוב לגילוי אלימות קשים ומיותרים ללא כל סיבה במהלך ביצוע המעצרים של מרשיי, ואף לאיום בצורה מכוערת, אשר נתפס בעדשת המצלמה של השוטר אשר מיהר לכבותה ובכך לכאורה שיבש חקירה. אנו מצפים כי תיערך בהקדם בדיקה וחקירה מעמיקה של מח"ש והדין ימוצה עם השוטרים המעורבים באירוע".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד