בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה פעיל הר הבית

בעקבות מעצר שווא וחיפוש משפיל - עשרת אלפים שקלים לפעיל תנועת 'חוזרים להר'. מהתנועה נמסר: "הפעילים לא יותרו עד שהמשטרה תבין ותפנים שזכויות יש גם ליהודים"

  • אברהם שפירא
  • כ"ד אייר תשע"ה - 16:50 13/05/2015
גודל: א א א
יהודי נעצר בצעדה תנועת חוזרים להר (חוזרים להר)
יהודי נעצר בצעדה תנועת חוזרים להר (חוזרים להר)

משטרת ישראל תשלם סכום של עשרת אלפים שקלים לפעיל מתנועת 'חוזרים להר' שנעצרביום העצמאות שעבר.

בכתב התביעה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר נטען, כי הפעיל, שהיה באותה תקופה קטין, השתתף באירוע של 'תנועתחוזרים להר' הפועלת למען חזרה להר הבית. בשלב מסוים סבר שוטר שהוא הפרתנאי הגבלה שבהם היה נתון, ולקח את הצעיר לתחנת המשטרה שם נערך חיפושבתיקו ונמצאו מדבקות בהם נכתב "ישוחרר הר הבית", ו"הרב כהנא צדק". הצעיר נעצרונאלץ לעבור חיפוש משפיל ביותר בתחנת המשטרה.

מאוחר יותר הגיש עורך דינואיתמר בן גביר ערר על מעצרו, ובשעה 00:00 בלילה הורה בית המשפט על שחרורובתנאים מגבילים אך למרות כל זאת הוא לא שוחרר והמשטרה לא קיימה את החלטת ביתהמשפט עד לשעת הבוקר.

עורך הדין איתמר בן גביר

הצעיר דרש פיצויים על סך של עשרים וחמישה אלף שקלים וטען באמצעות עורך הדיןאיתמר בן גביר, כי מדובר במעצר שווא של מספר שעות וכי זכויותיו הופרו,ואין לערוך חיפוש משפיל ופוגעני. עורך הדין בן גביר הפנה את המדינה לתיקאחר שהסתיים רק לפני מספר חודשים ובהם לקוח אחר שלו, זכה לפיצויים על ידיהמשטרה בגין חיפוש דומה.

בנסיבות אלה, הסכימו במשטרה לפצות את הצעיר, ובישיבת פשרה בין עורך דינושל פעיל הר הבית לבין עו"ד משה וילינגר מפרקליטות מחוז ירושלים,נקבע כי המשטרה תפצה את הצעיר בסכום של עשרת אלפים שקלים.

עורך הדין בן גביר אומר כי:"אני מקווה שהתיק דנן כמו גם תיקים רביםאחרים שהסתיימו בפסיקת פיצויים נגד המשטרה ו/או שטרם הסתיימו, יכוונו אתשוטרי משטרת ישראל בעבודתם. אין מקום לערוך חיפושים משפילים ופוגענייםבעצורים וודאי שראוי היה לקיים את החלטת בית המשפט שהורה על שחרור הצעירבאופן מיידי. אמנם אני מבין שרוב אנשי השב"ס שהיו במשמרת באותה שעה לאהיו ערים, אך אם שופט התעורר כתוצאה מהערר שלנו ואם אני עצמי רצתי מבית
משפט לבית משפט, כדי להגיש את הערר באותה שעה, אין כל סיבה שסוהרים לאיהיו ערים לקיים את החלטת השופט".

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר בתגובה כי: "גם ביום העצמאות האחרון המשטרה המשיכה להתעמר בפעילים שלנו ועצרה אותם לשווא. פעילי התנועה יגישו תביעות אזרחיות ולא יוותרו, עד אשר המשטרה תבין ותפנים שזכויות יש גם ליהודים. אלפי מחבלים מתפרעים בהר הבית והמשטרה בוחרת לעצור דווקא את הפעילים שלנו, שכל חטאם שהם רוצים את חזרת עם ישראל למקום הקדוש ביותר".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד