בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגין מול אישי ציבור ויורחק בצו מנהלי

לראשונה: בפיקוד המרכז הודיעו כי סיבת הוצאת צו מנהלי לצעיר יהודי היא "הנעת פעילות מחאה מול אישי ציבור". ארגון חוננו: "מזמן טענו שהצווים אנטי דמוקרטיים. לפחות כעת זה כתוב שחור על גבי לבן"

  • יח"צ
  • א' חשון תשע"ז - 19:01 02/11/2016
גודל: א א א

לראשונה, בפיקוד מרכז מודים שחור על גבי לבן כי פעילות מחאה מול אישי ציבור היא סיבה להוצאת צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון.

צעיר יהודי המורחק כבר שנה מיהודה ושומרון, ובשבוע שעבר הסתיים צו ההרחקה נגדו, קיבל הודעה מפיקוד מרכז לפיה בכוונת אלוף הפיקוד רוני נומה להוציא צו הרחקה נגדו למשך שלושה חודשים נוספים.

אולם בניגוד לעבר אז הוצאו צווים תוך טענה כי מדובר במי שמעורב בעצמו באירועים אלימים, בהודעה נכתב כי הסיבה להוצאת הצו היא ש"הנידון מוכר כמי שמניע פעילות מחאה ופרובוקציה למול אישי ציבור". בהמשך נכתב עוד כי הצעיר "מנסה להניע נוספים לפעילות אלימה". לאור כך נכתב כי חזרתו של הנידון ליהודה ושומרון עלולה להוביל ל"סיכון בטחון האזור".

מדובר בצעיר שאכן ארגן מספר הפגנות מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז וראש השב"כ במחאה על הוצאת צווים מנהליים ומעצר יהודים בשב"כ, אולם מדובר בהפגנות חוקיות שאושרו בידי המשטרה. בארגון חוננו מציינים כי גם לו היה מארגן הפגנות בלתי חוקיות הרי שאין בדבר זה להצדיק הוצאת צו מנהלי.

יש לציין כי צו מנהלי יוצא ללא משפט וללא הצגת ראיות. לאחרונה החלו בפיקוד המרכז להודיע על הכוונה להוציא ווים ולאפשר שימוע למקבלי הצווים, וזאת לאור עתירות בנושא שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

בארגון חוננו מציינים עוד כי ההודעה על הכוונה למסור את הצו ניתנה לצעיר לאחר שהצו הקודם פקע, וזאת בניגוד להחלטת נשיא בית הדין הצבאי לערעורים אל"מ נתאל בנישו שהורה לפיקוד המרכז להודיע על כוונה להאריך צו, זמן מה בטרם יפקע הצו הקודם, וזאת בכדי להשלים את הליך השימוע לפני סיום הצו. ההחלטה ניתנה במקרה דומה בו חזר תושב עדי עד עם משפחתו לביתם ולאחר כשבועיים קיבל צו נוסף. השופט קבע כי צורת התנהלות זו פוגעת בזכויות מקבל הצו.

בארגון חוננו המלווה את הצעיר אומרים בתגובה: "מזמן טענו שהצווים המנהליים אינם דמוקרטיים. כעת לפחות הדברים כתובים שחור על גבי לבן וגם פיקוד המרכז מודה כי הסיבה להוצאת צו מנהלי ללא משפט וללא ראיות יכולה להיות הפגנות חוקיות מול אישי ציבור".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד