בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי עורר חקירה בינלאומית נגד ישראל?

נתניהו כינה את החלטת בי"ד בהאג לחקור את אירועי צוק איתן כהחלטה "שערורייתית". עו"ד ציפורי מהתא המשפטי של דרך חיים סבור כי ישראל הביאה זאת על עצמה. "הניסיונות שלנו למצוא חן מולידים בדיוק ההיפך"

  • אברהם שפירא
  • כ"ז טבת תשע"ה - 21:00 18/01/2015
גודל: א א א
חיילים בצוק איתן (דובר צהל)
חיילים בצוק איתן (דובר צהל)

לאחר שביום שישי הודיעו מבית הדין הבינלואמי בהאג כי הם יחלו בבחינת התלונות שהגישו ערבים נגד ישראל על אירועים במהלך הלחימה ברצועת עזה ב'צוק איתן', תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההחלטה ואף כינה אותה "שערורייתית".

עו"ד אורי ציפורי מהתא המשפטי של תנועת 'דרך חיים', סובר כי ההחלטה של בית הדין הבינלאומי הגיעה דווקא בגלל הרפיסות, כלשונו, ששדרה ישראל והעובדה כי לא העניקה גיבוי ללוחמים.

ישראל הביאה על עצמה את החקירה הבינלאומית עו"ד אורי ציפורי (יחצנים)

"כשאנחנו חוקרים זה מוריד מעלינו את בית הדין הבינלאומי הנושף בעורפינו", מצוטט עו"ד ציפורי את "אחד הטיעונים שבהם משתמשת הפרקליטות לחקירות הנרחבות שהיא עושה לאחר אירועים ובפרט אחרי לחימה. רק בשביל לשבר את האוזן", ממשיך עו"ד ציפורי, "לאחר 'עופרת יצוקה' נפתחו חקירות כנגד כשש מאות לוחמים, מתוכם רק כנגד שלושה הוגשו כתבי אישום. השיטה של הפרקליטות היא לפתוח חקירה נרחבת ביותר שגם אם לא יוגשו כתבי אישום, הדבר יוריד מהמדינה את הביה"ד הבינלאומי".

"על הדבר הזה היו הרבה מתנגדים ועכשיו גם המציאות מראה שהכול דמיונות ושזה עובד הפוך. כשאנחנו מנסים להצטדק ולהאשים את עצמנו, הגויים גם תופסים טרמפ על העניין. אבל אם אנחנו היינו אומרים בתוקף שאין שום הצדקה לחקירה והחיילים פעלו כראוי - נקודה, ולא היינו מתחילים לחקור כל חייל, אז היינו משדרים שאין פה מה לחקור".

"מי שמשדר שיש פה מה לחקור ובעצם מעורר עלינו את אומות העולם זה אנחנו. הטיעון של הפרקליטות הופך עכשיו ללא רלוונטי ונכון יעשה מי שממונה על החקירות ויורה על הפסקתם. העילה איתה צריכים לפנות לעולם ולהגיד על הפסקת החקירה צריכה להיות ברורה – החיילים שלנו מתנהגים לפי אמות מידה קפדניות ביותר ולכן אין לנו שום עניין לחקור את החיילים", מבהיר עו"ד ציפורי.

נשארו בודדים במערכה. לוחמים בצוק איתן (דובר צה"ל)

"במקום לתת גב איתן - רודפים"

"הכול נובע מכך שבמקום לשאוב את הלגיטימציה ומקור החוסן מהתורה, נושאים עיניים לעולם שיגיד אם זה לגיטימי או לא. ממילא לא מצליחים להגיד בגלוי שאין שום בעיה מוסרית במה שאנחנו עושים, ומחכים שמי שיאשר את מוסר הלחימה יהיו הגויים. במקום להגיד שאנחנו יודעים מהו מוסר-הלחימה ונשאב את התוקף מהתורה, אנחנו מחכים שהם יגידו מה המוסר וממילא כל הזמן אנחנו נדחקים לפינה בעניין הזה".

"כל הניסיונות שלנו למצוא חן מולידים בדיוק ההיפך", הוא מכריז, "יותר רודפים אותנו ויותר מתנכלים ובסוף החיילים סובלים מזה כי בשביל שבית-הדין הבינלאומי לא יחקור, חוקרים אותם ומעבירים אותם מסכת עינויים והגבלות של קידום, והכול כביכול בשביל להגן עליהם. בסוף רואים שרק מפסידים מזה".

על היחס של התורה ללוחמים אומר עו"ד ציפורי, "אני חושב שזה דבר פשוט. מי שמוסר את הנפש בשביל להגן על עם ישראל ובכללם הפרקליטים שחוקרים אותם עכשיו, ראוי לכל ההגנה שהמדינה יכולה לתת. פשוט. חבל מאוד שהמדינה מתבלבלת בזה ובמקום לתת גב איתן ל'צוק איתן' היא רודפת את החיילים שעמדו לרשותה בשעה שהייתה צריכה להם".

נתניהו מותח ביקורת נגד החלטת בי"ד בהאג (עמוס בן גרשום, לע"מ)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד