בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוחרר מבצע פיגוע הדריסה בבית אומר

השופטים הצבאיים זיכו את המחבל שדרס ופצע ארבעה שוטרי מג"ב בגוש עציון לפני כשנה, מעבירת ניסיון לרצח והרשיעו אותו בנהיגה בקלות ראש בלבד

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א אדר תשע"ה - 12:10 02/03/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע הדריסה בבית אומר, לפני כשנה (הצלה יוש)
זירת פיגוע הדריסה בבית אומר, לפני כשנה (הצלה יוש)

פחות משנה אחרי שביצע פיגוע דריסה בגוש עציון ופצע באורח קל מספר שוטרי מג"ב, שוחרר עצאם עאדי לחופשי, וזאת לאחר שזוכה מעבירת ניסיון לרצח בבית המשפט הצבאי בעופר.

האירוע התרחש בליל פורים בשנה שעברה. עאדי נהג במהירות בכביש גוש עציון-חברון סמוך לכפר בית אומר ופגע ברכבו בארבע שוטרים מג"ב שעמדו בצדי הכביש. שוטר נוסף הספיק לירות לעבר הרכב, הוא נעצר ועאדי נתפס. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. התביעה הצבאית הגישה נגדו כתב אישום על עבירה של ניסיון לרצח והוא נעצר עד לתום ההליכים.

עאדי טען במשפטו כי יצא מביתו בשביל להביא אוכל לאורחת הערב ותדלק את רכבו בדרך. כשהבחין מרחוק בקבוצת השוטרים, חשש להיעצר מכיוון שהרכב בו הוא נהג היה ישן וללא רישיונות. הוא החל להתעסק במכשיר הרדיו שברכב ולטענתו, בטעות לחץ על דוושת הגז במקום על הבלם. לאחר שהבין את טעותו, החל לבלום עוד בטרם התנגש בשוטרים, אך לא הספיד לעצור לחלוטין.

השופטים, סא"ל צבי היילברון, רס"ן אתי אדר ורס"ן חיים בלילטי, ציינו כי מסרטון מצלמות האבטחה נראית נורית הבלימה נדלקת. עוד אמרו השופטים כי "חסרים נתונים ולא נחה דעתנו כי הבוחן (בוחן התנועה של מחוז ש"י. י"פ) סיפק הסברים של ממש לתהיות אלה... סברנו כי נפל פגם בהליך בדיקת הבוחן כאשר לא נבדקה הימצאות חומר זר המחליק על צמיגי הרכב. לא נבדקה לעומק מהות התקלה ברכב".

בעקבות כך, קבעו השופטים כי מדובר היה בתאונה שאירעה בטעות והרשיעו את עאדי בנהיגה בקלות ראש שגרמה חבלה וזיכו אותו מאשמת ניסיון לרצח. על עאדי נגזרו 11 חודשי מאסר אותם כבר ריצה במסגרת מעצרו עד תום ההליכים וכאמור הוא שוחרר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד