בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למרות סירוב המשטרה ההפגנה תתקיים בחווארה

המשטרה סרבה לבקשת התושבים לקיים הפגנה מול המסגד בחווארה. "דגל שלטון החוק של המשטרה השולט ביצהר מתחלף בדגל כניעה בחווארה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו אייר תשע"ה - 20:20 04/05/2015
גודל: א א א
הרכב שהוצת שבוע שעבר בחווארה
הרכב שהוצת שבוע שעבר בחווארה

תושבים מיישובי גב ההר בשומרון צפויים להפגין מחר (שלישי) בשעה 14:00 מול המסגד הצפוני בישוב חווארה, וזאת בדרישה מכוחות צה"ל ומהמדינה להשתלט על המסגד, ממנו לדבריהם יוצאת הסתה קבועה לפגיעה ביהודים.

לפני שבוע הגיש למשטרה צבי סוכות תושב יצהר, בקשה לערוך את ההפגנה במקום ובה ישתתפו 25 אנשים. "מיקומה של ההפגנה מהווה מקום תפילה וריכוז אוכלוסייה "פלסטינית", דבר העלול להביא להפס"ד נרחב ולאלימות קשה", ענו קציני המשטרה לסוכות ואמרו כי הם מאשרים את קיום ההפגנה בצומת יצהר הקטנה בלבד.

"כמדומה שההפגנה השיגה את מטרתה עוד בטרם התקיימה", אמר היום לקול היהודי סוכות, שהודיע למשטרה כי אין בכוונתו לקיים את ההפגנה במקום שאושר. "למול אזלת היד כלפי האויב האמיתי, בוחרים בצבא להמשיך ולהחזיק באופן הזוי דווקא בישיבה ביצהר".

"זה נראה כאילו במורד ההר בין יצהר לחווארה דגל שלטון החוק ואפס הסובלנות השולט בהר מתחלף בכניעה מבישה לאויב האמיתי", אומר סוכות ומוסיף, "לא רק שאינם מסוגלים למנוע את הפגיעות החוזרות ונשנות בתושבי האזור ובחיילי צה"ל, הם גם לא מסוגלים לאבטח הפגנה של 25 משתתפים בצד הכביש שמוחים בדיוק על זה".

בשבוע שעבר הוצת רכב של תושב גוש שילה כתוצאה מבקבוק תבערה שהשליכו לעברו ערבים בכפר חווארה. נהג הרכב הצליח להימלט מהרכב בכוויות קלות. "בקושי הצלחתי למשוך את התיק שלי", סיפר הנהג לאחר שרכבו עלה באש. "אילו היו לי ילדים ברכב, זה היה פיגוע שאין ביכולתי לתאר איזה אסון היה מתרחש".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד