בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פסגת זאב: "הכפרים אוכלים אותנו"

שכונה רגילה בירושלים שנמצאת תחת מתקפה יומית. "פורצים, גונבים, זורקים אבנים, יורים והמשטרה לא עושה כלום" אומר חבר המנהל הקהילתי בשכונה שבטוח כי המניעים למעשים הם לאומניים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ל' סיון תשע"ה - 21:30 17/06/2015
גודל: א א א
בתי פסגת זאב כשברקע שכונה ערבית
בתי פסגת זאב כשברקע שכונה ערבית

"פורצים לבתים, גונבים כלי רכב, זורקים אבנים, יורים קליעים והמשטרה לא עושה כלום", תיאר בשיחה עם הקול היהודי חבר המנהל הקהילתי בפסגת זאב את המתרחש בשכונה.

פסגת זאב היא שכונה בצפון ירושלים ומובלעת בין כפרים ערביים. התושבים שסובלים מפגיעות יום-יומיות, לא מוצאים נחמה במשטרת ישראל שאמונה על ביטחונם. לדבריו של אחד מחברי המנהל, המשטרה "חסרת אונים או שהיא מפחדת לפרסם מקרים כדי שאנשים לא יפחדו. הם אומרים שתפסו חוליות, איזה חוליות? אנשים מפחדים לצאת מהבתים".

עוד בנושא:
פסגת זאב: "ערבים ויהודיות במועדון השכונתי"
ירי בירושלים: "עלולות להיות פגיעות בנפש"

"הערבים פורצים לבתים, גונבים כלי רכב, זורקים אבנים ויורים יריות בודדות. המשטרה לא עושה כלום. אולי עושה קצת, אבל לא מספיק, אין שינוי. אנשים מפחדים לנסוע. לצאת החוצה זה בעיה מאוד קשה" הוא אומר ומונה את השכונות הערביות המקיפות את פסגת זאב – בית חנינא, שועפט, ענתא וחיזמא. "אנחנו נמצאים בתוך מובלעת של כפרים ערביים שאוכלים אותנו בשקט, נקודה".

"אישה ספרה לי שהיא עמדה לפני שבועיים ברמזור עם תינוק ברכב. הגיע ערבי, משך אותה מהרכב, נכנס ונסע. הוא לא שם לב אפילו שיש תינוק, ומיד כשראה את התינוק עזב את הרכב וברח לבית חנינא".

"קוראים הרבה מקרים, אני לא ידוע להגיד בדיוק כי המשטרה לא משתפת אותנו. היא רק אומרת שהיא פועלת. אצלי בשכונה אני יודע שהיו הרבה פריצות, הרבה גניבות. אנשים מבוגרים מפחדים לצאת מהבית. נורא עצוב שבמדינת ישראל במקום שאנחנו נשלוט עליהם והם יפחדו, התושבים כאן מפחדים. אולי למשטרה יש מדיניות שלא לפרסם מקרים" הוא מעלה השערה.

לדבריו, "וודאי שמדובר במקרים על רקע לאומני. אלא מה? מתוך אהבת מרדכי? אנשים לא נוסעים בלילה ברכבת הקלה כי הם מפחדים שיזרקו אבנים, וזה בלי לדבר על הבחורים ערבים שיושבים ברכבת כאילו זה הבית שלהם".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד