בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"גילינו שהמדינה מתנהלת לעיתים כדיקטטורה"

הוריו של מרדכי מאייר שיגרו מכתב לשר הביטחון ובו הם דורשים ממנו לבטל את צו המעצר המנהלי כנגד בנם. "גילינו שהמדינה מתנהלת לעיתים כדיקטטורה"

  • יח"צ
  • כ"ט אב תשע"ה - 12:37 14/08/2015
גודל: א א א
מעצר, ארכיון (חוננו)
מעצר, ארכיון (חוננו)

שבוע לאחר שהוכנס למעצר מנהלי לתקופה של שישה חודשים, פונים הוריו של מרדכי מאייר ממעלה אדומים בפנייה לשר הביטחון ודורשים כי בנם ישוחרר וישוב הביתה.

"לפני כשבוע דפקו שוטרים בשעת לילה על דלת ביתנו, הציגו דף בחתימתך ולקחו את בנינו למעצר של חצי שנה בבית הכלא", כתבו ההורים ליעלון, תוך שהם מדגישים כי אין קשר בין בנם לבין הארועים האחרונים.

"לבנינו לא הוצג במה הוא חשוד, לא הוגש נגדו כתב אישום, ולא נפתח נגדו הליך משפטי.הניסיון להדביק לבנינו קשר למעשים שלא יתכן שעשה, הוא אווילי וחמור ביותר.המעצר המנהלי בא כתגובה לאירוע בכפר דומא, אף על פי שידוע שמרדכי לא קשור אליו.בליל האירוע בנינו היה איתנו בבית, כפי שידוע לכם. גם לאחר הצתת כנסיית הלחם והדגים תוחקר והוטרד ולא נמצאו נגדו שום ראיות או האשמות".

"המעצר המנהלי שניתן לבנינו נועד לצרכים תקשורתיים, בכדי להראות מצג שווא לפיו כביכול אותרו האנשים הקשורים לאירועים. כאזרחי מדינת ישראל אשר עלו מארה"ב מתוך אהבת ישראל, אנו מתביישים שכך פעלת. חשבנו שמדינת ישראל היא דמוקרטית ובעלתמערכת משפט מסודרת, וכעת גילינו שהיא מתנהלת לעיתיםכדיקטטורה", כתבו ההורים ודרשו מיעלון: "חזור בך והשב את בנינו הביתה!".

מאייר הוא העצור המנהלי היהודי הראשון מזה תשע שנים. אחריו נעצרו השבוע גם מאיר אטינגר ואביתר סלונים, וכן נמסרו שלושה צווי הגבלה לנערים המורים כי עליהם לשהות במעצר בית לילי או מעצר בית מלא. הצווים ניתנים ללא ראיות וללא משפט. שופט שדן בהוצאת הצווים המנהליים קבע דיון המשך בכדי לבחון את טענות עורכי הדין של ארגון חוננו המייצגים את העצורים המנהליים.

יו"ר ארגון חוננו שמואל מידד אמר בתגובה: "מה שמתרחש בימים האחרונים הוא טירוף מערכות. אזרחים נענשים תוך עקיפת בתי המשפט ואין יותר צורך בהצגת ראיות לאיש. השירותים החשאיים משדרים שנמאס להם מניהול חקירות באופן תקין ואני מתפלא שלא נמצא אפילו שופט אחד בסדום שיתקומם נגד המתרחש. יש להבין כי צווים מנהליים פוגעים בבתי המשפט עצמם כמעט באותה עוצמה בה נפגעים מקבלי הצווים ובני משפחותיהם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד