בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלמגור: "הכירו באשר חסנו כנפגע טרור"

בארגון אלמגור דורשים להכיר באשר הי"ד שנרצח בפיגוע דריסה לפני כשבוע וחצי כנפגע טרור ולהעניק למשפחה השכולה את המגיע לה. "זהו אחד המקרים הברורים שאין להשתהות בהם"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ט חשון תשע"ו - 20:04 01/11/2015
גודל: א א א
אברהם אשר חסנו היד
אברהם אשר חסנו היד

בארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר, תובעים ממשרד הבטחון וממשטרת ישראל להכיר באברהם אשר חסנו הי"ד כנפגע בפעולות איבה לאחר שנרצח לפני כשבוע וחצי בפיגוע דריסה סמוך לכפר אל פוואר בהר חברון.

במכתב שהופנה בין היתר לשר הרווחה חיים כץ, שרת המשפטים איילת שקד, השר לבטחון פנים גלעד ארדן לשר הבטחון משה יעלון ולמוסד לביטוח לאומי, דרש יו"ר אלמגור מאיר אינדור, כי משפחת חסנו תחשב כזכאית לגמלת קיום על פי חוק נפגעי פעולות איבה.

"יודעים אתם את מדיניות אלמגור שלא להתערב אלא לעיתים רחוקות בתהליך קבלת ההחלטה מיהו נפגע טרור, זאת על מנת לאפשר למערכת לשקול זאת בכובד ראש ובאחריות מתוך מטרה משותפת שלא לגרום לקופת המדינה תשלומים למי שאינם זכאים", פתח אינדור את מכתבו.

רכבו של אשר חסנו הי"ד לאחר שנרגם אבנים (דוברות הר חברון)

"אולם זאת הפעם, ועל פי ניסיוננו במשך 40 שנה, זהו אחד המקרים הברורים שאין להשתהות בהם מול האלמנה וילדיה שמוצאים עצמם בשברון כלכלי בנוסף לשברון הלב", כתב אינדור ומנה שישה נימוקים לקביעתו.

"על פי התקדימים שעובר בהם חוט הגיוני רצוף, אם הנפגע קיפח את חייו באירוע שהחל בזריקת אבנים, האירוע כולו נחשב לפיגוע טרור. כך היה במקרים של קורבנות קודמים בשנתיים האחרונות שבו אירועים שהחלו בזריקת אבנים והסתיימו במוות הוכרו כחללי טרור. למשל, זריקת אבנים שגרמה לסטיה של הרכב והתנגשות בסופה שגרמה למוות. ובדין הוכרו, זו מטרת המפגעים לפגוע ישירות או לייצר מצב קיצון שבו יגרמו לנזק המירבי".

אינדור צרף למכתבו תמונה ממנה לדבריו עולה ברור כוונת הדריסה של המחבל. לדבריו, גורמים ביטחוניים מצטרפים לדבריו כי מדובר בדריסה מכוונת. עוד ציין אינדור, כי מיד לאחר הדריסה, נמלט המחבל וכעת הוא נמצא בידי שוטרי הרשות "הפלסטינית". "הרשות נותנת הגנה למי שפוגע בישראלים".

לסיום כתב אינדור את דרישות הארגון מהמכותבים. "אנו דורשים הכרה מיידית בנ"ל כחלל טרור ולהעניק למשפחה את הסיוע הכלכלי וכל סיוע נפשי הזקוקים לו. בנוסף, אנו דורשים מהשלטונות לדרוש את הסגרת הרוצח מידי הרש"פ על פי הסכמי ההסגרה שבהסכמי אוסלו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד