בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרשת העינויים - עדכונים שוטפים

נדחה ערעור המשטרה - העצור ישוחרר לאחר 30 ימי מעצר וחקירה תחת עינויים

  • י"ז טבת תשע"ו - 14:25 29/12/2015
גודל: א א א

יום שלישי - י"ז טבת

| 20:30 עשרו מפגינים בירושלים וברעננה

עשרות הגיעו הערב אל מול ביתו של ראש השב"כ, יורם כהן, ומחו כנגד המשך העינויים בנערים יהודים במחלקה היהודית בשב"כ. המפגינים הניפו שלטים וקראו ברמקול נגד התנהלות השב"כ.

במקביל הגיעו עשרות לביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה והניפו שלטי "יהודי לא מענה יהודי" כנגדו במלאה על הגיבוי שנתן לעינויים בשב"כ.

| 19:15 בתום שעות של עיכוב - העצור שוחרר

לאחר שעות ארוכות של עיכוב שחרורו לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, דחה בית המשפט את בקשת המדינה לעכב שוב את שחרורו עד להגשת ערר לבית המשפט העליון. פרקליט המדינה עמד מאחורי המהלך להגשת הבקשה החריגה שנדחתה.

| 18:00 הפגנה בגשר המיתרים בירושלים

עשרות הפגינו בגשר המיתרים בירושלים במחאה על המשך העינויים של הנערים העצורים במחלקה היהודית בשב"כ.

| 14:20 נדחה ערעור המשטרה - העצור ישוחרר לאחר 30 יום

לאחר 30 ימי חקירה קשה תחת עינויים, ישוחרר העצור שבית המשפט הורה אתמול על שחרורו לאחר שהתברר כי הוא יואשם בעבירה מינורית של תקיפת רועה צאן ערבי באירוע לפני כשנתיים.

| הפגנות צפויות הערב בירושלים וברעננה

פעילי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' צפויים להפגין הערב בירושלים וברעננה. הפגנות תתקיימנה בשעה 18:00 ברחבת גשר המיתרים בירושלים, בשעה 20:30 מול ביתו של ראש השב"כ בשכונת רמות ובאותה השעה גם מול ביתו של השר בנט ברעננה.

| בשעה 13:30 - דיון בעניינו של העצור שבית המשפט הורה על שחרורו

לאחר שהמדינה הגישה ערעור על החלטת בית משפט השלום בפתח תקווה לשחרר למעצר בית את העצור נגדו הוגשה הצהרת תובע על קטטה עם רועה צאן בדואי בלבד, יתקיים דיון בעניינו בבית המשפט מחוזי מרכז בלוד בשעה 13:30. בדיון ידונו גם בעתירה של עורך דינו של העצור להקל יותר בתנאי שחרורו.

| 11:00 בוטלה עצרת "תומכים בשב"כ"

מארגני עצרת התמיכה בשב"כ הודיעו על ביטולה לאחר שתוכננה הפגנה למען העצורים בסמוך אליהם. במטה 'יהודי לא מענה יהודי' ברכו על ההחלטה: ""אנחנו שמחים שהמארגנים הבינו שבעת הזו אי אפשר לתת גיבוי גורף לשב"כ כאשר הולכת ונחשפת האמת החמורה על ההתנהגות בחקירות".

יום שני - ט"ז טבת

| 22:00 המשטרה הגישה ערעור נגד שחרורו של העצור

המשטרה הגישה ערעור נגד שחרורו של העצור שעל שחרורו הורה בית המשפט השלום הפתח תקווה לפני כמה שעות. שחרורו נדחה עד לאחר קיום דיון בעניינו.

| 18:00 הפגנה באילת כנגד העינויים

כשלושים איש הפגינו בעיר אילת במחאה על עינוי הנערים בשב"כ. ראש ישיבת אילת הצטרף גם הוא למפגינים.

| 18:00 בית המשפט הורה על שחרור של אחד העצורים

לאחר שהמשטרה הגישה הצהרת תובע בעניינו של אחד העצורים בפרשת העינויים בגין קטטה עם ערבים בה השתתף לפני כשנתיים, הורה בית המשפט השלום בפתח תקווה על שחרורר ממעצר. יחד עם זאת ניתן צו עיכוב ביצוע והמשטרה תוכל לערער על ההחלטה עד לשעה 22:00.

| 11:00 הפגנה מול הדיון בפתח תקווה

בפתח תקווה מתקיימים דיונים להארכת מעצרם של ששת העצורים בפרשת העינויים. מול בית המשפט מקיימים חבריהם הפגנה.

יום ראשון - ט"ו טבת

| 20:00 הפגנה במרכז העיר ירושלים

במרכז העיר ירושלים התאספו כ-150 איש, תושבי היישוב כוכב השחר אשר אחד העצורים שכבר השתחרר גר שם ופעילים נוספים, במרכז העיר ירושלים להפגין נגד העינויים שעוברים העצורים במרתפי השב"כ. בהפגנה נשאו דברים רבה של כוכב השחר - הרב אוהד קרקובר והרבנית אסתר ליאור - רעייתו של הרב דב ליאור.

| 13:00 "מיצג העינויים" בשכונת גאולה בירושלים

הפעילים המקיימים את "מיצג העינויים" הממחיש את העינויים שעוברים חבריהם בחקירות בשב"כ, הגיעו לכיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים להציג את הדברים בפני העוברים והשבים.

| מיצג עינויים בכניסה לישיבת הממשלה

פעילי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' יקיימו "מיצג עינויים" לשרים בכניסתם לישיבת הממשלה הבוקר (א') בשעה 10:00.

אחר הצהריים תתקיים תפילת נשים וילדים לתושבי גוש טלמונים ביישו בנחליאל ובערב תתקיימנה הפגנות מול בתיהם של חברי הכנסת סלומיאנסקי וסמוטריץ'.

מוצאי שבת - י"ד טבת

| מחר (ראשון): עצרת תפילה ביישוב נחליאל

ביישוב נחליאל שבגוש טלמונים יקיימו מחר (א') עצרת תפילה לתושבי גוש טלמונים. בהודעה שהוציאו ביישוב נכתב: "בזכות הבל פיהם נתחנן לבקוע את כל השערים ולראות את אחינו יוצאים מאפילה לאורה עוד היום!... בואו נשאיר את כל הדעות בצד ונפתח את הלב!!! לא נעמוד על דם רעינו הזועקים אלינו!!!".

| 21:00 הפגנות מול בתי ח"כים ומול השופט נוריאלי

תושבים מפגינים מול בתיהם של כמה חברי כנסת של ה'בית היהודי': ניסן סלומיאנסקי באלקנה, שולי מועלם בנווה דניאל ומוטי יוגב בדולב. לדברי המפגינים בדולב, חה"כ יוגב יצא אליהם עם קפה ועוגות ושוחח עמם. הוא אמר להם שהוא פועל בעניין.

מול ביתו של השופט ארז נוריאלי הפגינו כמה עשרות פעילים. בשלב מסויים שוטרים פזרו את ההפגנה.

יום שישי - י"ג טבת

| 10:00 שלטים ברחבי הארץ: "נאשמי פרשת העינויים"

פעילים תלו הבוקר שלטים ברחבי הארץ: "נאשמי פרשת העינויים". במודעה מפורסמו תמונות של ראש הממשלה, השר יעלון, השר בנט, השרה שקד, ראש השב"כ ועוד, כשעל כולם נכתב "אשם".

יום חמישי – י"ב טבת

| במהלך הלילה: נתלו מודעות סביב ביתה של שרת המשפטים

במהלך הלילה הדביקו פעילים מודעות בסביבת ביתה של שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי."בזמן בו ערבים פוגעים ורוצחים אותנו בלי הפסקה, ובלי תגובה של המדינה, בטח לא כזאת אכזרית, בחרה המדינה להילחם באכזריות דווקא בילדים יהודים שרצו שיהיה לכולנו מקום טוב ושקט יותר".

| 21:00 הפגנה במודיעין

עשרות יהודים הפגינו במודיעין.

| 20:00 הפגנה בגשר המיתרים בירושלים

בגשר המיתרים מתקיימת הפגנה בהשתתפות כ-500 משתתפים. מספר מפגינים נעצרו לאחר שניסו לחסום את הכביש. המשטרה נערכה כמה שעות לפני ההפגנה וחסמה את האפשרות לרדת לכביש באמצעות מחסומים.

| 18:00 הפגנה מול ביתה של השרה שקד

בשעה זו נערכת הפגנת מחאה מול ביתה של השרה איילת שקד בתל אביב. במקום כוחות משטרה שמנועים מהמפגינים להגיע לביתה.

| 17:10 מפגין נעצר מול ביתו של חה"כ סלומיאנסקי

יהודי שהפגין מול ביתו של חה"כ סלומיאנסקי נעצר והובא לחקירה במשטרת אריאל. כעבור כשעתיים הוא שוחרר.

| 17:00 המשטרה מתכוננות להפגנה גדולה בירושלים

במשטרה חוששים כי המונים צפויים להגיע להפגנה הערב בכניסה לירושלים והחלו בהצבת מחסומים בכדי למנוע את חסימת הכביש בידי המפגינים.

| 15:30 חשיפה: "השב"כ מתדרך רבנים לכתוב מאמרים"

הקרב שמנהל השב"כ על דעת הקהל כולל "תדרוך" לרבנים להתבטא בציבור בעד הארגון. לדברי גורם עמו שוחחנו, יש במחלקה היהודית של הארגון אדם שתפקידו הוא לתדרך רבנים בעלי השפעה, בימים כתיקונם, וביתר שאת בימים האחרונים.

שופטת בית משפט השלום בחיפה אמרה כי היא לא תקיים דיון בעניינו של אחד הקטינים העצורים בפרשת דומא. היא סרבה להביאו לבית המשפט ואז טענה שהוא לא חתום על ייפוי כוח לקיום הדיון בלעדיו. עו"ד ויסולי: "התנהלות הזויה"
 
 
עשרות רבנים ואישי ציבור קוראים לעצור את עינוי הנערים ולהקים וועדת חקירה שתחקור את התנהלות השב"כ בפרשה
 
| 13:12 שב"כ מכחיש העינויים

בשירות הבטחון הכללי הוציאו לכלי התקשורת הודעה חריגה, לפיה הם מכחישים את העינויים הקשים אותם עוברים הנערים. כמו כן, ניסו בשב"כ להסביר את הסיבה למה שכינו חקירה "על-פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים. במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו".

| 11:00 הערב מתוכננת הפגנה גדולה בירושלים

בשעה 19:00 בערב, מתכננים פעילי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' לערוך הפגנה גדולה בכניסה לירושלים, תחת גשר המיתרים. הפעילים קוראים לציבור להתייצג להפגנה בהמוניו.

| 10:00 דיון בבקשה להוציא צו הפסקת עינויים ולחשוף העינויים

בשעה זו נערך בבית משפט השלום בחיפה דיון בבקשה שהגיש עו"ד אביעד ויסולי המייצג את העצור הראשון בפרשת העינויים, קטין כבן 17, המבקש להוציא צו הפסקת עינויים והטרדה מאיימת. בדיון, שצפוי להתקיים בפני השופטת תמי לוי יטח, צפוי הקטין להעיד על העינויים הקשים שעבר. עו"ד הדין ויסולי ביקש כי גם חוקריו של הקטין, המכונים נצר, ויליאם, מיגל, סטיבן ויורי, אותם הוא מבקש להעמיד לדין פלילי על העינויים האכזריים. כמו כן, צפוי עו"ד ויסולי לבקש מבית המשפט לאפשר לפרסם את פרוטוקול הדיון לעיני הציבור.

| 9:00 מודעות ביו"ש 'יהודי לא מענה יהודי'

במהלך הלילה הודבקו במספר מקומות ביהודה ושומרון מודעות גדולות 'יהודי לא מענה יהודי'.

יום רביעי – י"א טבת

| 23:00 הפגנה מול ביתו של השר בנט

עשרות מפגינים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה. המפגינים אמרו כי: "בנט טועה והציבור יעמיד אותו על טעותו, יקח כמה זמן שידרש, אנו נצפים משר החינוך לשמוע את דברינו ולפעול למען מצביעיו". כמו כן, במקום הוקם מאהל מחאה.

הפגנה מול ביתו של השר נפתלי בנט

| 21:44 הפגנה בצומת יד בנימין בדרום

בנות אולפנת טוהר ביד בנימין הפגינו בצומת הישוב. המפגינות הניפו שלטים 'יהודי לא מענה יהודי'.

| 22:00עו"ד בן גביר: "ניסיון השב"כ להתחמק מהדיון מלמד על הלחץ שלהם"

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את את העצורים בפרשת העינויים אמר הערב, כי "הקמפיין שעורכים גורמים בשב"כ ובמועצת יש"ע נגד העצורים הוא קמפיין פסול וחמור במיוחד נוכח העובדה שהחשודים שבמרתפי השב"כ שעוברים כרגע התעללות היו בכלל עצורים בזמן החתונה...". עוד הוסיף עו"ד בן גביר ואמר, כי "זה מעשה טיפשות, אך אני לא מבין מדוע מבקשים להכליל פתאום את כל נערי הגבעות כאחראים על הריקוד: "הרי כאשר ערבי עושה פיגוע ביהודי ( להבדיל מריקוד טפשי), תמיד אומרים לנו אנשי השמאל, אל תכלילו, אל תהפכו את כולם לאשמים ופתאום כל נערי הגבעות אשמים, ומקהלה של צבועים שרצים להסתחבק עם אבו מאזן שקורא כיכרות על שמם של שהידים, זועק את זועקת את זעקת הקוזק הנגזל".

"השב"כ ומועצת יש"ע חברו, ועשו מעשה חמור שלא יעשה (בחסות בית המשפט קיבלו צו להחרמת צילומי החתונה לצורך הדלפתם לכלי התקשורת) ולדעתי הם חשופים לתביעה אזרחית. לא מבין מתי מותר למשטרה להדליף סרטונים מחתונה פרטית. אך מעבר לכך, מה שחמור הוא שבחסות הסרטונים הללו מבקשים להמשיך להתעלל בנערים ולפגוע בזכויות שלהם ולמעשה בשב"כ מנסים להסיט את הדיון אך דווקא ניסיון זה מלמד עד כמה הם בלחץ".

| 21:30 מטה המאבק:"השב"כ מנסה להאחז את עיני הציבור"

בעקבות הסרטון שפורסם בערוץ 10, אמרו הפעילים: "מטה 'יהודי לא מענה יהודי' מוחה על הניסיון של המחלקה היהודית בשב"כ להאחיז את עיני הציבור ונבחריו בהצגה ילדותית מטופשת, והמחווירה לעומת העינויים הפיזיים הקשים שנעשו כלפי העצורים, חלקם קטינים. כמותם לא הופעלו מעולם כלפי יהודי אזרח המדינה. עינויים שנעשו על ידי גוף ממלכתי של מדינת ישראל.לא ניתן לשנות את הנושא. נצא לרחובות ונשוב ונאמר: יהודי לא מענה יהודי".

| 20:40 השב"כ פרסם סרטון מחתונה של "נערי גבעות"

כתב ערוץ 10 רועי שרון, פרסם סרטון שככל הנראה הגיע אליו משירות הבטחון הכללי, בו נראים נערים כשהם רוקדים לקול השיר 'ואנקמה נקמה אחת משתי עיני' ומניפים תמונות של בני המשפחה הערבית שנהרגו בהצתה בדומא. מכאן החלה מתקפה תקשורתית. לדברי הפעילים, מתקפה מכוונת בידי השב"כ.

| 20:30 סעודת אמנים לנשים בישוב צופים

למעלה מ-150 נשים התאספו לסעודת 'אמנים' בישוב צופים בשומרון לזכות הנערים המעונים בשב"כ.

| 20:03 עשרות מפגינים בצומת מורשה

עשרות מפגינים בצומת מורשה ומוחים "יהודי לא מענה יהודי".

| 20:00 כינוס חיזוק לנוער הגבעות

כמאתיים נערים התכנסו לאירוע חיזוק 'כולנו נוער הגבעות' לרגל האירועים. באירוע נכחו אנשי גבעות מהעבר ומהווה.

| 19:30 עשרות מפגינים בבת ים ובאיילון

עשרות מפגינים בצומת קוממיות בבת ים במחאה על מעצר הנערים בפרשת העינויים. כמו כן, נערכת הפגנה בצומת איילון.

הפגנה של פעילים בצומת ירקון, הערב

| 19:00 מספר הפגנות מחאה בירושלים, במרכז ובצפון

כמאתיים מפגינים מתחת גשר המיתרים בכניסה לירושלים במחאה על עינוי הנערים. בצומת ירקון התאספו עשרות שמחו כנגד עינוי הנערים ובצומת אליפלט הונפו שלטים "יהודי לא מענה יהודי".

| 16:30 הפגנה מול ביתה של השרה שקד

עשרות הפגינו מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד במחאה על מעצר הנערים המעונים בשב"כ.

| 16:00 מייצג עינויים בתל אביב

פעילים ערכו מייצג עינויים בכיכר הבימה בתל אביב. בהצגה שערכו הפעילים לעוברים ושבים, המחישו את העינויים הקשים אותם עוברים חבריהם בחדרי החקירות בשב"כ. "אין כאן טיפת הגזמה אלא להפך, המיצג הזה הוא פחות ממה שהנערים עוברים. הבאנו היום לעם ישראל "טעימה" מתוך מה שקורה לנערים יהודים בחדרי החקירות. ההתנהלות הזו של השב"כ של עינוי יהודים הינה הרסנית, וקשה לעמוד את השלכותיה על החברה בישראל".

| 13:00 הפגנה מול בית המשפט

עשרות נערים הפגינו מול בית משפט השלום בפתח תקווה בשעה בה נערך דיון בעניינו של אחד הקטינים המעונים בשב"כ. מספר נערים נעצרו בהפגנה. על פי הדיווח, השוטרים במקום השתמשו באלימות קשה.

עשרות בהפגנת מחאה מול בית המשפט

| 12:30 עדות: המחאה עוזרת

פרסום ראשון:לאחר ימים ארוכים בהם עברו הנערים המוחזקים בשב"כ התעללויות קשות, מספר עורך הדין נתי רום מארגון חוננו כי העינויים הופחתו כלפי חלק מהעצורים בשל הלחץ הציבור. עם זאת, קיים חשש לשלומם של עצורים נוספים שטרם פגשו עורך דין. "הנחקריםמסרו תודה רבה על התמיכה וההזדהות ומוסיפים כי הגעת חברים לדיונים בבית המשפט מאוד מחזקת ועוזרת".

| 12:00 נפתח חמ"ל פעילות בכניסה לירושלים

מוקד פעילות נפתח בגשר המיתרים בכניסה לירושלים. במקום מתבצעת חלוקה של חומרי הסברה, כינוס של פעילים ופעילויות שונות. מספר המוקד:055-6650946

| 10:30 עו"ד בן גביר מגיב לבנט: "פוליטיקאים מתודרכים בידי השב"כ"

עו"ד איתמר בן גביר מגיב הבוקר לדברי שר החינוך נפתלי בנט בעניין פרשת העינויים. "האמירות של השר בנט, קשורות לתדרוך שעברו בימים האחרונים פוליטקאים ואנשי ציבור על ידי גורמים מטעם המחלקה היהודית בשב"כ שהעבירו דף מסרים ובו מתבקשים הדוברים לטעון באשר לאנטי ציוניות של נערי הגבעות".

"הפוליטיקאים קיבלו תדרוך מהשב"כ". עו"ד בן גביר (יהודה פרל)

| 10:00 השר בנט: "אין עינויים. אל תאמינו לבן גביר"

בכנס מנהלים של עיתון בשבע, אמר השר בנט בתגובה לטענות על התעללות כי: "לא תלו אנשים במהלך החקירה ולא היה ניסיון התאבדות של אחד העצורים. 'החקירות לא סימפטיות כי הם שותקים... אתם מעדיפים להאמין לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד?''.

יום שלישי – י' טבת

| 20:30 הפגנות מול בית השופט ומול השר בנט

מול ביתו של השופט ארז נוריאלי הפגינו הערב עשרות פעילים. במהך ההפגנה שב השופט אל ביתו יחד עם רעייתו. לדברי המפגינים, השופט התחמק מהם אך רעייתו ניסתה לומר כמה מילים בגמגום. לדברי המפגינים, שכניו של השופט נוריאלי תומכים מאוד במפגינים. הפגנה נוספת מתקיימת מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, איש הבית היהודי. הכעס הציבורי כלפיו גבר היום לאחר שהתבטא בחריפות בשבח פעולות השב"כ בחקירת ההצתה בדומא. מפגינים נשאו שלטים "יהודי לא מענה יהודי" וקראו "בנט הבוגד".

| 20:00הפגנה בצומת התשבי בצפון, מספר עצורים

בצומת התשבי שבצפון הפגינו עשרות פעילים וחסמו את התנועה. המפגינים נשאו שלטים עליהם הכיתוב: "שב"כ=קג"ב", "די לטרור של בג"ץ" ועוד. לדברי המפגינים, שוטרים שהגיעו למקום במטרה לפנותם מהכביש הפעילו נגדם אלימות קשה הכוללת שימוש באלות ובגז פלפל. לפחות שמונה עשר מפגינים נעצרו בהפגנה.

הפגנת מחאה בצפון (הלל טננבאום)

| 19:30 הפגנות מחאה בירושלים ובשומרון

בגשר המיתרים בירושלים מתקיימת זה הערב השלישי הפגנה בהשתתפות מאות מפגינים. חלק מהמפגינים חסמו את הכביש. המשטרה, שהגיעה למקום מבעוד מועד בכוחות מתוגברים הכוללים פרשים, פינתה בכוח את המפגינים מהכביש ועצרה לפחות אחד מהמפגינים. בצומת אריאל שבשומרון מפגינים עשרות וחוסמים את הכביש לתנועת כלי רכב ערבים. הפגנה מתקיימת גם בצומת יד בנימין.

| 18:07 הפגנה מול ביתו של השופט

מספר מפגינים נאספו מול ביתו של השופט ארז נוראלי בראש העין ומחו על כך שאפשר את המשך העינויים של הנחקרים בשב"כ.

| 13:10 תפילת נשים בכותל

"למען העצורים במרתפי השב"כ ולגאולה ברחמים", התקבצו כ-200 נשים ברחבת הכותל המערבי של הר הבית והתפללו להפסקת העינויים כנגד הנערים הנחקרים בשב"כ.

תפילת נשים בכותל המערבי, היום (ענבל ראובני, TPS)

| 13:00 הפגנה מחאה בניו יורק

מתחת לקונסוליה הישראלית בניו יורק, הפגינו עשרות יהודים במחאה על עינויי הנחקרים היהודים. בין המשתתפים, בני משפחתו של אחד הנחקרים המעונים ויהודים נוספים.

| 10:00 נחשף: רמת העינויים כנגד אחד העצורים קשה ביותר

במסיבת עינתואים שכינס עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד הנערים בפרשת העינויים, אמר עו"ד בן גביר כי פגש בשעות הבוקר המוקדמות את מרשו והתגלה לעיניו "צל אדם". לדבריו, חוקרי השב"כ השתמשו במיטות סדום, מתיחת איברים, הטרדות מניות, מניעת שינה לזמן ארוך מאוד ועינויים קשים נוספים.

יום שני - ט' טבת

| 23:00 הלילה יותר לעצור נוסף לפגוש עו"ד

במהלך הלילה צפוי עו"ד איתמר בן גביר לפגוש את אחד העצורים בפרשת העינויים שטרם נפגש עם עו"ד.

הפגנה מול ביתו של השר בנט

| 22:00 הרב גנירם שובת בכניסה לירושלים

הרב מוטי גנירם שובת מתחת לגשר המיתרים בירושלים. "יש ערבות יהודית בעם ישראל וכל אחד מחוייב לעשות כל מה שיכול בשביל שיהודים לא ייפגעו".

| 20:00 הפגנות מחאה בירושלים

מאות מפגינים בגשר המיתרים בכניסה לירושלים. בגשר המיתרים בירושלים מפגינים כמה מאות יהודים. המפגינים נושאים שלטים עליהם, בין היתר, הכיתוב: "חוזרים למבצע 'שובו אחים'" ו-"מחכים לכם בבית". כוחות גדולים מאוד של משטרה נמצאים במקום, ככל הנראה מחשש לחסימת הכביש על ידי המפגינים, כפי שארע בהפגנה שהתקיימה במקום אמש. הפגנה דומה התקיימה גם בגשר הסמוך לאוניברסיטת בר אילן.

| 19:00 מספר הפגנות מחאה באזור המרכז

הפגנות מתקיימות במוקדים רבים נוספים: בצומת הקרח בכניסה לרמלה, במחלף מורשה מפגינים חסמו את הכביש, בערד, בצומת פולג בנתניה ומול ביתו של השופט ארז נוריאלי מפגינים עשרות.

הפגנה בנתניה (אליעזר שכטמן)

| 17:00 הפגנת עידוד לאחר דיון של אחד העצורים בלוד

הפגנה התקיימה בלוד מול בית המשפט, שם התקיים דיון בעניינו של אחד העצורים בפרשה. כשהעצור יצא מבית המשפט ברכב של שירות בתי הסוהר הריעו לו עשרות המפגינים במקום וקראו בשמו.

| 15:20 "בג"ץ אכזב את שוחרי זכויות האזרח"

עו"ד בן גביר בתגובה להחלטת בג"ץ: "מאכזב מאוד לגלות ששופטי העליון דחו העתירה תוך הותרת החלטתם חסויה. הייתי מצפה משופטים כמו השופט פוגלמן שיצא להגנת זכויות האדם של מסתננים או השופט מזוז שפסק נגד הריסת בתי מחבלים, להתערב ולהורות על הפסקת עינויים והתעללות. בג"צ איכזב היום את שוחרי זכויות האזרח".

| 15:00 נדחתה הבקשה להוצאת צו הפסקת עינויים

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחו את העתירה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר בדרישה להוציא צו הפסקת עינויים כנגד עצורי פרשת העינויים.

| 13:00 הפגנה במקום בו מלמד אשתו של ראש השב"כ

מספר פעילות הגיעו היום למכללה בה מלמדת רעייתו של ראש השב"כ בירושלים. הן חלקו חומרי הסברה לבנות במכללה. לדבריהן, הבנות התעניינו בנעשה והזדעזעו מהתיאורים על התעללות השב"כ בנערים.

| 12:00 הפגנה מול ביתו של ח"כ סלומיאנסקי

הפגנה נערכה מול ביתו של חבר הכנסת יו"ר ועדת החוקה ניסן סלומיאנסקי בישוב אלקנה בשומרון.

הפגנה מול ביתו של יו"ר ועדת החוקה סלומיאנסקי

הרב ישראל אריאל אמר בראיון לקול היהודי, כי "יהודים שגילו את כאבה של הארץ הזו נרדפים בידי השלטון. בעבר הפלמ"ח היה עושה דברים כאלו. כשהממשלה תדע לשלוט פה בארץ, חבר'ה לא יעשו דברים כאלה".

| 10:30 הפגנה מול בית ראש הממשלה

מספר מפגינים מוחים מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על עינוי הנערים הנחקרים בפרשת דומא. המפגינים קוראים במקום "יהודי לא מענה יהודי". יש לציין, כי במהלך הלילה הוקם אוהל מחאה במקום.

הפגנה מול בית ראש הממשלה

| 8:20 מחאה למען העצורים בבגרות באזרחות

תלמידות י"ב באולפנת רעיה קיבלו מבחן באזרחות, אבל לא הצליחו להבין את הקשר בין המבחן למציאות. הן החליטו להביע את מחאתן בדרך מקורית.

יום ראשון - ח' טבת

| 23:00 מאהל מחאה מול ביתו של ח"כ סמוטריץ'

מול ביתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הוקם הלילה מאהל מחאה בדרישה שיפיל את הקואליציה במידה ועינויי הנערים אינם מופסקים. המפגינים מדווחים, כי בשעות הבוקר יצא סמוטריץ' על המפגינים והזמין אותם לדבר עמו. כמו כן, ביד בנימין שבמועצה האזורית נחל שורק, נערכה הפגנת מחאה.

22:30 | הרב דב ליאור:"עוד יידעו להעריך את הנוער הנפלא"

הרב דב ליאור והרב יצחק שפירא נשאו דברים בהפגנה שלוותה באלימות קשה מצד השוטרים. הרב ליאור: "לא ירחק היום ועם ישראל יעריך את הנוער הנפלא שרוצה שתבנה פה מדינה שניכרת באורחות חייה כמדינה יהודית".

| 21:00 כאלף מפגינים בכניסה לירושלים

כאלף מפגינים בירושלים במחאה על ההתעללות בעצורים. אחד המשתתפים: "מי שלא יודע להתמודד עם הטרור הערבי שיפנה את מקומו במקום לחפש את האשמה אצל נערים צדיקים"

| 20:30דרישה: "לחקור עינוי הנערים בפרשת דומא"

לאחר שנחשפה חלק ממסכת העינויים כנגד הנערים הנחקרים בפרשת דומא, פנו מהוועד הציבורי לעינויים בדרישה דחופה לוינשטיין."העינויים מפרים את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, נוגדים את פסיקת בג"צ בנוגע לעינויים, את המשפט הבינלאומי ההסכמי והמנהגי ובפרט את האמנה נגד עינויים שישראל היא צד לה".
 
 
בלתי נתפס: אחד הקטינים שעצור במרתפי השב"כ לא עמד בלחץ החקירות וניסה לשים קץ לחייו. הוא התייפח בפני השופט: "אני לא ישן כבר כמה לילות... אני לא יכול יותר... אמרתי להם 'תביאו לי רעל, תהרגו אותי'".

| 19:30 הפגנה מול ביתו של המשנה ליועמ"ש

בתוך כל, מספר מפגינים הגיעו אתמול לביתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז ניזרי, המתגורר בגבעת שמואל. המפגינים הסבירו לשכניו של ניזרי את חומרת המעשים והוסיפו כי יש בידיו של ניזרי למנוע את המשך העינויים הקשים. "באנו כדי להגיד לרז ולשכנים שלו שצריך להפסיק את התעללות בנערים. יש הבדל בין יהודי ללא יהודי", אמר גיסו של אחד העצורים בשיחה עםהקול היהודי.

| 19:00צפו: "בחורים שליבם בוער למען עם ישראל"

הרב יצחק שפירא ונריה אופן מסבירים למה הם הגיעו לתמוך בנערים העצורים. "אנשים בממסד מתנכרים לתכונות הטבעיות שלהם כיהודים: ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים".
 

כך מענה השב"כ נערים יהודים. "כל מי שיש לו לב חם שיפרסם את הסרטון בכל מקום".

| 16:30שניים מהעצורים ישוחררו היום למעצר בית

שניים מהחשודים בהצתה בדומא ישוחררו ממעצר. עו"ד חג'בי מארגון חוננו: "התנהלות השב"כ היתה כפסיעה ממסירת הודאות שווא בשל הפגיעות הפיסיות האלימות המילולית".
 

עו"ד אורי ציפורי מתנועת 'דרך חיים' טוען שעינויים של עצורי דומא נעשה בניגוד לחוק. לדבריו, נוהל 'פצצה מתקתקת' הוא היחיד המאפשר הפעלת אלימות כלפי עצורים ואין כל היגיון להפעיל נוהל כזה בנסיבות של פרשת דומא.

| 13:00 הפגנות מול בתי המשפט

מפגינים מחו מול בתי המשפט בלוד ובפתח תקווה במהלך דיון בעניינם של העצורים בפרשת העינויים.

| 12:30 דרמה בבית המשפט: מעצר הקטין - בלתי חוקי

דרמה בבימ"ש - הקטין בפרשיית דומא כבר מספר ימים במעצר בלתי חוקי ולא ניתן להאריך את מעצרו. עו"ד קידר: "דורש להשעות את היועמ"ש"
 
| 10:50 הרב גינזבורג על העצורים:"אחים יקרים הרוצים לפעול למען עמנו"

הרב גינזבורג, ראש תנועת 'דרך חיים' קורא לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ: "יש חרם קדמונים באדם המכה לחבירו" ציטט הרב מה'שולחן ערוך'.

| 10:30תגובות נזעמות להודעת השב"כ

לאחר שהשב"כ פרסם הבוקר הודעה על התקדמות, לכאורה, שחלה בימים האחרונים בחקירת ההצתה בדומא, מגיבים עורכי דינם של העצורים: "נסיון בוטה להטות את לב השופטים", אמר עו"ד בן גביר.
 
 
בעקבות עתירה של עו"ד בן גביר, יתקיים היום (א') דיון בדלתיים פתוחות בבג"ץ בעניינו של אחד העצורים בפרשת דומא
 
שבת קודש - ז' טבת

| 24:00 מאהל מחאה מול ביתו של ראש השב"כ

מאהל מחאה הוקם מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בשכונת רמות בירושלים.

| 21:00 הפגנה גדולה מול ביתו של ראש השב"כ

כאלף מפגינים מול ביתו של ראש השב"כ הם חלק משרשרת פעילויות בלתי פוסקת למען העצורים בפרשת דומא.

| 19:20 הערב הפגנה גדולה מול ראש השב"כ

מאות צפויים להגיע הערב להפגנה מול ביתו של ראש השב"כ בשכונת רמות בירושלים

| שבת מול ביתו של ראש השב"כ

יהושע אנטמן מיצהר נזכר בסיפור על מסירות הנפש של רבי משה לייב מסאסוב עבור יהודי מעונה והחליט, שעה לפני שבת, שאת השבת הוא יעביר מול ביתו של ראש השב"כ.

יום שישי - ו' טבת

 
"הציבור הרחב תומך בנוער בגבעות בעקבות הסיפור הזה. בעז"ה על ידו נביא את משיח צדקנו". שיחה עם י', אחיו של אחד העצורים, לקראת ההפגנה הצפויה במוצ"ש.
 
| 11:00השר אריאל: דורש לחקור את חקירת העצורים
 
תגובות חריפות של פוליטיקאים לעדויות על התעללות בעצורים. משה פייגלין: "בתנאים אלו, אין לכל הודאה של הנערים הללו כל משמעות"

יום חמישי - ה' טבת

 
עורכי דינם של העצורים טוענים שעל אף אלימות חסרת תקדים של החוקרים, ההצתה בדומא לא פוענחה. הדברים נאמרו לאחר מפגש של עורכי הדין עם שלושה מן החשודים.
 
 
עורכי דינם של העצורים טוענים שעל אף אלימות חסרת תקדים של החוקרים, ההצתה בדומא לא פוענחה. הדברים נאמרו לאחר מפגש של עורכי הדין עם שלושה מן החשודים.
 
תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד