בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אברהם בן ציון הי"ד הוכר כנפגע פעולות איבה

המשפחה הצליחה במאבק - הנרצח בפיגוע "השוד" הוכר בידי משרד הבטחון

  • כ"ו אלול תשע"ו - 11:29 29/09/2016
גודל: א א א

לאחר כשנתיים של מאבקים - משרד הבטחון הודיע היום (חמישי) כי הוא מכיר באברהם בן ציון הי"ד כנפגע פעולות איבה.

בט' כסלו התשע"ה, הותקף אבי הי"ד בידי ערבים בצומת אלון בשומרון. מיד לאחר מכן, דרסו הערבים את אבי פעמיים ונמלטו מהמקום לכיון הכפר קבלאן הסמוך, שם אותר רכבו הגנוב. אבי אותר על ידי עובר אורח שהזעיק את צוותי מד"א למקום. הללו העניקו לו טיפול רפואי ראושני והטיסו אותו במסוק למרכז רפואי, למחרת, נאלצו הרופאים לקבוע אות מותו.

אבי הי"ד, היה חקלאי במקצועו וגידל פלפלים סמוך לביתו במושב נתיב הגדוד שבבקעת הירדן. בן 63 במותו, הותיר אחריו ארבעה ילדים.

אברהם בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)

למרות שאבי, שהותקף בגז מדמיע ונדרס פעמיים באכזריות בידי המחבלים, בחרו במשטרה ובשב"כ לקבוע לאחר מכן כי לא מדובר בפיגוע אלא בשוד פלילי שהסתבך, כך לדבריהם. "אנחנו חושבים שכל מה שאומרת המשטרה זה עלבון לאינטליגנציה", אמרה בזמנו האלמנה ניוה בן ציון בשיחה עםהקול היהודי. "לאנשים שמופקדים עלינו יש שיקולים זרים", היא הוסיפה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לדבריה של בן ציון, ההצטרף גם ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, שאמר גם הוא לקול היהודי, כי "הם באו לרצוח יהודי. מדובר בפיגוע.אין פה שום סימני שאלה - זה לאומני". אלחיאני הוסיף ואמר, כי שלושת החשודים הערבים שנעצרו באותה העת, נחקרו בשב"כ, מה שמוכיח גם כי במערכת הבטחון מבינים שמדובר בפיגוע. בארגון אלמגו"ר לנפגעי פעולות האיבה פנו במכתב לשר הבטחון דאז בוגי יעלון."גם אם האירוע החל ממניע פלילי והסתיים במניע לאומני, המניע הלאומני קובע".

זירת הפיגוע בו נרצח אבי הי"ד באכזריות, בצומת אלון (דוברות המשטרה)

בני המשפחה יצאו אז במאבק ציבורי ומשפטי בכדי להוכיח כי מדובר בפיגוע לאומני. שלושת המחבלים נעצרו זמן קצר לאחר הפיגוע, אולם כתב האישום שהוגש נגדם לא כלל סעיף לאומני למעשים. הכתב האישום ייחס להםעבירות של גרימת מוות בכוונה, שוד תוך כדי שימוש בכח, הפקרה לאחר פגיעה שיבוש הליכי משפט, וכן מסחר ברכב ובחלקים גנובים.

שנה לאחר הרצח, אמר חתנו של אבי הי"ד, צביקה שחק, בשיחה עם הקול היהודי, כי"אנחנו מרגישים שהמדינה הפקירה את אבי פעמיים, פעם אחת כשהוא נרצח, ופעם שנייה בחוסר המוכנות להכיר ברצח של אבי כאירוע טרור".

המשפחה יצאה במאבק ציבורי ומשפטי להכרה באבי הי"ד כנפגע איבה (יחצנים)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד