בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם שיהוי של 19 יום גורם לביטול הצו?

בית הדין הצבאי ידון היום (ב') בצו המנהלי שניתן ליוסף פריסמן, ובטענת עו"ד מנשה יאדו הדורש כי בית הדין יורה על ביטול הצו מאחר וניתן בשיהוי של 19 יום

  • יח"צ
  • כ' חשון תשע"ז - 08:56 21/11/2016
גודל: א א א

בית הדין הצבאי בעופר ידון היום (שני) בערר שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו על הצו המנהלי שקיבל יוסף פריסמן, תושב השומרון בשנות ה-20 לחייו, בשבוע שעבר, צו המרחיק אותו לשלושה חודשים מיהודה ושומרון.

בית הדין יידרש לשאלת השיהוי במסירת הצו לפריסמן, שיהוי של 19 יום. בעבר מתח נשיא בית הדין אל"מ נתנאל בנישו, ביקורת על התנהלות דומה של צה"ל ופיקוד מרכז, ודרש כי התנהלות זו לא תחזור על עצמה שכן היא פוגעת בזכויותיהם של מקבלי הצווים.

"השיהוי מעלה שאלה פשוטה", כתב עו"ד יאדו, "אם קיימת וודאות קרובה לפגיעה בשלום הציבור כי אז מדוע יצר המשיב (צה"ל) נתק בן 19 ימים ברציפות הצו?! ואם מאידך לא קיימת וודאות כאמור- כי אז מדוע נמסר הצו למבקש?!".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בשעה 9:30 ייערך דיון בבקשה של עו"ד יאדו שדורש לעכב את ביצוע הצו עד לדיון עומק בטענות וביטולו של הצו לחלוטין.

נזכיר כי בעת שנמסר לפריסמן הצו בשבוע שעבר, חטף בלש משטרה את מכשיר הפלאפון שלו והודיע לו כי הוא מעוכב בגלל שלא הסכים להפסיק לצלם את השוטרים. לדברי פריסמן, בניידת המשטרה חנק אותו בלש משטרה, ולאחר מכן הוא נלקח לתחנת משטרת מוריה שם איים עליו איש שב"כ כי יתנתק מחבריו.

כנגד פריסמן, אשר נישא לפני מספר חודשים, הוצאו בעבר צווים דומים, אשר האחרון הסתיים לפני כשלושה שבועות.

מספר ימים לאחר סיום הצו קיבל פריסמן הודעה מפיקוד מרכז לפיה בכוונת אלוף הפיקוד רוני נומה להוציא נגדו צו הרחקה נוסף.

בניגוד לעבר אז הוצאו צווים תוך טענה כי מדובר במי שמעורב בעצמו באירועים אלימים, בהודעה הנוכחית נכתב כי הסיבה להוצאת הצו היא ש"הנידון מוכר כמי שמניע פעילות מחאה ופרובוקציה למול אישי ציבור". בהמשך נכתב עוד כי הוא "מנסה להניע נוספים לפעילות אלימה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד