בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הסכם עולמי למניעת ההתחממות

בועדת האקלים בצרפת, חתמו כמאתיים מדינות על הסכם למניעת ההתחממות הגלובלית. מדובר בהסכם מחייב עם תוקף משפטי, הכולל מדינות מפותחות ומתפתחות כאחת

  • טוביה אריאל
  • א' טבת תשע"ו - 19:34 13/12/2015
גודל: א א א
כדור הארץ (נסא) (נסא)
כדור הארץ (נסא) (נסא)

האם העולם באמת יכול להילחם בהתחממות הגלובלית? בהסכם שנחתם אתמול בין 195 מדינות ביניהם ישראל, נקבע כי המדינות יפעלו לצמצום פליטת גזי חממה על מנת להגיע למצב בו הטמפרטורה בכדור הארץ, לא תעלה ביותר משתי מעלות מעל הטמפרטורה העולמית הממוצעת במאתיים השנים האחרונות.

הצורך לצמצום ההתחממות נובע מכך שלדעתם של מדענים רבים, באם ההתחממות לא תופחת צפוי העולם להידרד לאסונות רבים, ביניהם הצפות בשל המסת קרחונים, בצורת וחוסר במזון ומים, וכן סערות גדולות שיגרמו לנזקים.

ההסכם נחתם בפריז לאחר שבועיים של דיונים בוועדת האקלים, בה השתתפו כאמור 195 מדינות מרחבי העולם. יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעצמו בועדה, ביקור שנוצל ככל הנראה בעיקר ליצירת קשרים פוליטים, לאו דווקא בקשר למצב האקלים העולמי.

על פי תכנית ההסכם שנחתם, בכל חמש שנים יערכו המדינות בדיקה עד כמה הן עומדות ביעדים שהוצבו בועדת האקלים. יש לציין כי סעיף זה הוגדר כסעיף לא מחייב. בנוסף הוחלט בועדה, כי כ-100 מליארד דולר יושקעו בצמצום ההתחממות מידי שנה.

על ההסכם חתומות לצד מדינות עשירות ומפותחות כמו ארצות הברית, גם מדינות ענייות ומתפתחות בדוגמת סין והודו. המדינות העניות יותר אמנם התחייבו גם הן על מהלכים למניעת ההתחממות, אך הן דרשו המהמדינות המפותחות יותר, סיוע כלכלי להתמודדות עם התוצאות הטבעיות של שינוי האקלים.

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הציג את ההסכם, ואמר שמדובר במהפך אמיתי. עוד אמר כי "זה הכי טוב שיכולנו לעשות". פביוס ציין שמדובר בהסכם מחייב עם תוקף משפטי. עוד ציין, כי על אף שלא כל המדינות קיבלו את כל מה שרצו, לדעתו כל הנציגים יכולים לצאת ממהסכם בראש מורם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד