בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר חוק מוסר תשלומים

הממשלה אישרה חוק המגביל את טווח השילומים של הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה. הנפגעים העיקריים מאיחורי התשלומים הם בעלי העסקים הקטנים

  • כ"ב שבט תשע"ו - 09:42 01/02/2016
גודל: א א א
ישיבת הממשלה, אילוסטרציה (קובי גדעון לעמ)
ישיבת הממשלה, אילוסטרציה (קובי גדעון לעמ)

ההמשלה אישרה אתמול (א') את חוק מוסר תשלומי המצמצם את זמן התשלום של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. על פי החוק החדש יחויבו המשרדים והרשויות לשלם על שירותים שקיבלו תוך 30 יום למשרדי הממשלה ו45 יום ברשויות המקומיות. עיכוב נוסף בתשלום יחייב את המאחר בריבית.

החוק החדש יועיל בעיקר לעסקים קטנים העובדים מול הרשויות. במצב שהיה נהוג עד היום הגיעו התשלומים לעיתים קרובות כשלושה וארבעה חדשים לאחר קבלת השירות. האיחור מקשה מאד על בעלי העסקים שמוצאים את ההוצאו הקורות במתן השירות אך מקבלים את התגמול רק זמן רב לאחר מכן מה שמקשה על אחזקת המחזור הכספי של העסק.

גפ להצעת החוק הנוכחית ישנם חריגים וכשמדובר במיזמים גדולים ינתן לרשויות המקומיות טווח תשלומים של 90 יום, מול 70 יום למשרדי הממשלה. כמו כן, עיריות התלויות בתקציב הממשלה יחויבו לשלם בתוך עשרה ימים מקבלת התקציב הממשלתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מדובר בחוק חשוב שיטיב עם בעלי העסקים, יחזק אותם ויפתור הרבה ממצוקת האשראי של העסקים במדינה. אחת הבעיות המרכזיות של עסקים קטנים היא לאו דווקא מחסור באשראי - אלא צורך בעודף אשראי בגלל מוסר תשלומים לקוי. הסדרת מוסר התשלומים במשק תאפשר לעסק הקטן להשקיע את המשאבים שלו במה שצריך - בשיווק, בפיתוח מוצרים חדשים ובהגדלת כמות הלקוחות שלו.

נציין כי בישראל 45% מהתל"ג הלאומי מגיע מעסקים קטנים. עם זאת רוב העסקים שנפתחים נסגרים תוך מספר שנים לאחר שהם אינם מתגלים כרוחיים. לטענת בעלי העסקים, חוקי המדינה המיטיבים עם העובדים מתעלמים מהקושי של בעלי העסקים, מה שמקשה מאוד על ניהול עסק רווחי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד