בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר לחקיקה: תעדוף לחברות המעסיקות נכים

על פי ההצעה, עליה חתמו כבר 80 ח"כים, חברות המעסיקות נכים יזכו לעדיפות במכרזים ממשלתיים

  • כ"א אדר תשע"ו - 17:30 01/03/2016
גודל: א א א
(ויקיפדיה)
(ויקיפדיה)

הממשלה תוסמך להעניק תיעדוף במכרזים, לחברות שיעסיקו אנשים עם מוגבלות. כך סוכם היום בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שאישרה את הצעת החוק של חברי הכנסת איציק שמולי ונורית קורן לקריאה ראשונה. על הצעת החוק חתמו 80 ח"כים.

ח"כ איציק שמולי אמר: "הכנסת הנוכחית מאופיינת בכך ששמה את נושא קידום אנשים עם מוגבלויות במרכז. אנו לא עושים טובה לאף אחד, השילוב תורם למשק. אם משלבים ילדים בגן ובבית הספר, נכון לעשות את זה גם בתעסוקה. מטרת הצעת החוק, להוסיף לחוק חובת המכרזים חריג, בדומה לחריגים הקיימים בחוק, כך שהממשלה תוסמך להעניק תיעדוף לחברות שמעסיקות אנשים עם מוגבלות. זה ייתן תמריץ לחברות להעסיק אנשים עם מוגבלות. בנוסף, אני מציע לתת תיעדוף נוסף לחברות שיעסיקו אנשים עם מוגבלות גבוה".

ח"כ נורית קורן, אף היא מיוזמות הצעת החוק, סיפרה על מפגש מרגש עם עובד סוציאלי עם מוגבלות שבתחילה לא נתנו לו ללמוד באוניברסיטה ולמרות הסירוב הוא התעקש והיום הוא עובד סוציאלי מצליח שמסייע לנוער בסיכון.

שני יוזמי הצעות החוק ח"כ שמולי וח"כ קורן נענו להצעת יו"ר הוועדה למזג את שתי ההצעות להצעת חוק אחת.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר "אנשים עם מוגבלות, הם אנשים כמונו ומגיע להם לא פחות מאיתנו. גם לנו אין את כל הכישורים. צריך להתחיל את השילוב בחינוך כבר מגיל צעיר".

נציג לשכת עורכי הדין עו"ד איתן עמרם הציע לחייב את המעסיקים להמשיך ולהעסיק את בעלי המוגבלות עד תום הפרויקט, כדי שאלו לא יפוטרו מייד לאחר הזכייה במכרז.

כאמור, הצעת החוק אושרה היום בוועדה ותועבר להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד