בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לקראת פסח: פטור ממכס למוצרים רבים

שר האוצר אישר אמש פטור ממכס למוצרים רבים בכדי להפחית את המחירים בשוק

  • יח"צ
  • ל' אדר תשע"ו - 09:49 10/03/2016
גודל: א א א
שר האוצר משה כחלון (משרד האוצר)
שר האוצר משה כחלון (משרד האוצר)

שר האוצר, משה כחלון, חתם אתמול (ד') על צווים לייבוא מגוון מוצרי מזון בפטור ממכס במסגרת מכסה כמותית, בכלל זה, דגים קפואים, ירקות קפואים ושמן זית.

החתימה על הצווים נועדה להגביר את התחרות בשוק המקומי על ידי פתיחה ליבוא משמעותי בפרק זמן קצר של מוצרים אלו, שתביא להורדת מחירם של המוצרים הללו לקראת חג הפסח, ובכך לאפשר לצרכנים ליהנות מהוזלת מחירים.

הצווים מורים על פתיחת מכסה כמותית של 3,500 טון ליבוא פילה אמנון קפוא בפטור ממכס. בנוסף, פתיחת מכסה כמותית של 500 טון ליבוא דגי קרפיון ובורי בפטור ממכס. הפחתות אלו מאפשרות הפחתת מחירים ב 15-20 ₪ לקילו.

ביטול המכס ביבוא שמן זית במסגרת מכסה כמותית של 2,000 טון כך שתתאפשר הפחתת מחירו של שמן זית ב- 6-8 ₪ לקילו. פתיחת מכסה כמותית של 10,000 טון ליבוא בפטור ממכס של מגוון ירקות קפואים כגון: תפוחי אדמה, גזר, תירס, שעועית ואפונה (המכסה הכמותית תחולק בין סוגי אריזות שונים: אריזה של עד 1.5/2.5 ק"ג ואחר). החלוקה לאריזות נועדה לאפשר ייבוא משמעותי יותר של אריזות קמעונאיות לרכישה לצרכן הסופי.

חקלאי ישראל התחייבו לשווק תפוחי אדמה, כרוב וגזר במחיר של בין 1.5-2 ₪ לרשתות השיווק שיאפשר שיווקם לצרכן במחיר נמוך ביותר.

ההפחתות הללו הן במסגרת הוראת שעה ויסתיימו בעוד כארבעה חודשים.

הפחתות המכס הנוכחיות הינן חלק ממהלך כולל של משרד האוצר ורשות המסים להורדת המחירים לצרכן. נזכיר כי בחודשים האחרונים אישר שר האוצר יבוא בפטור ממכס של: ירקות טריים במכסה כמותית של 60,000 טון, בשר בקר טרי במכסה של 1,500 טון נוספים, כבשים חיות במסגרת מכסה כמותית של 10,000 ראש כבש, בשר כבש קפוא במסגרת מכסה כמותית של 1,000 טון וכן דבש במכסה כמותית של 600 טון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד