בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"פקודה נגד ההלכה - בטלה כעפר הארץ"

הרב אריה קורן קורא לרבנים ולציבור לא להסתפק בכאב על חילול הישיבה ביצהר ולצאת בקריאה נחרצת במלחמת רוח תקיפה "מצייתים רק לפקודות של הקב"ה - אין להתייחס לפקודות נגד ההלכה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב ניסן תשע"ה - 19:51 01/04/2015
גודל: א א א

בעקבות מכתב הרבנים שפורסם אתמול, בו הם קוראים לחיילים ולשוטרים המוצבים במבנה ישיבת עוד יוסף חי ביצהר לסרב פקודה למעשה חילול הקודש, שוחחנו עם הרב אריה קורן מבית אל, גם הוא מהחתומים על המכתב.

"אנחנו צריכים לקרוא לזה ציות לפקודה ולא סירוב פקודה", אומר הרב קורן ומסביר. "בעולם החיצוני קוראים לדבר הזה סירוב פקודה, אך האמת היא שאלו שמסרבים לפקודות של מעשים אסורים הם מקיימים את פקודתו של מלך מלכי המלכים הקב"ה. צריך להדגיש שבאמת המוחלטת זה קיום פקודה ולא סירוב. כל פקודה שבאה לבטל את פקודתו של מלך מלכי המלכים הקב"ה, בטלה לגמרי, כמו שנאמר ביום שישי הקרוב "בטל כעפר הארץ".

|שנה לתפיסת הישיבה ביצהר:
התלמידים לשוטרים: "סרבו פקודה ליצר הרע"
רבנים לחיילים: "אסור להשתתף בתפיסת הישיבה"
"אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח"

"לא לשתוק ולהסתפק בכאב - לצאת במלחמת רוח תקיפה". הרב אריה קורן

"וודאי שכל פקודה שקוראת לפנות יהודי מביתו, על אחת כמה וכמה תלמידים הלומדים בישיבה קדושה את התורה שמחייה את העולמות, היא בטלה ואין להתייחס אליה", ממשיך הרב קורן. "צריך לחדש מלחמה בעוצמה ובמסירות נפש כנגד כל ההוראות הללו הבאות באישור בג"ץ".

"לעם ישראל יש שני מרכיבים בתעודת הזהות שלו", מסביר הרב קורן. "המרכיב הראשון הוא "מי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה הזאת אשר אנכי נותן לפניכם היום", זהו מרכיב מרכזי בעם ישראל, והמרכיב השני, אותו ידע אפילו בלעם הרשע, הוא "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", מצוטט הרב קורן.

| "צריך להשמיע את הדעות בכל תוקפם בלי לפחד"

הרב קורן מזכיר מכתב שקרא לאחרונה. "לפני מספר ימים ראיתי מכתב שכתב יהודי יקר תלמיד חכם, הרב גיורא ברנר. הוא מעורר על כך שנרדמנו. המכתב הזה מאוד ריגש אותי וזלגו דמעות מעיני. העניין הוא לא ההתרגשות מהמכתב, שכל מילה בו נכונה, אלא להתעורר ממנו ולהילחם מלחמת רוח על תורת ישראל וארץ ישראל (לקריאת המכתב, לחץ כאן י.פ). אנחנו צריכים לצאת למלחמת רוח איתנה בתוקף ולהשמיע את קולנו בלי לפחד מאף אחד. פעם זה היה וזה דעך. אני קורא לאנשים לא להסתפק בכאב, אלא לקום ולפעול. יש רבנים שהלב שלהם כואב על תפיסת הישיבה אבל הם שותקים. עם שתיקה לא מנצחים במלחמת רוח אלא צריך להשמיע את הדעות בכל תוקפם".

"כיצד ניתן להמשיך ולהתעלם?!". מבנה הישיבה שהפך לבסיס מג"ב

כשהאריך השר יעלון בחודש כסלו האחרון את צו התפיסה לישיבה, שיגר הרב קורן מכתב למספר רבנים בו הוא מותח ביקורת על השתיקה לנוכח חילול הקודש. "כיצד יכולים אתם להמשיך ולהתעלם מצו הסגירה המביש הגורם לביטול תורה והופך גם בית מדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" למכון כושר וחדרי הלבשה.

לקראת סיום, מקשר הרב קורן את הסוגייא לימים אלו, ימי חג הפסח. "בימים אלו, הקב"ה הוציא אותנו ממצרים ואנחנו צריכים להחזיר את השעבוד אליו. השעבוד אליו במסירות נפש, היא החירות האמיתית. רק כך ננצח. אנו זקוקים למלחמת רוח ללא מורא וללא חת".

כרוז גילוי הדעת שפורסם לאחרונה

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד