בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הצו המנהלי מדרבן לפעול בשמחה"

צעירים שקבלו צווים מנהליים מספרים על הפעילות לאחר קבלת הצו • "יש יותר פנאי להפצת המעיינות"

  • י' סיון תשע"ו - 17:14 16/06/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

עשרות צעירים קבלו בשנה האחרונה צווים מנהליים המגבילים את חייהם בצורות שונות: הרחקות מיהודה ושומרון, איסור יצירת קשר עם חברים רבים, מעצרי בית מלאים או חלקיים ועוד.

פעילים מספרים כי כתב ערוץ 10, רועי שרון, מנסה ללקט עדויות לכך שהצווים המנהליים אכן "מועילים" ושאותם צעירים שקבלו את הצווים "שינו כיוון" ומתייצבים לאט לאט בעמדות מתונות. האם כך הם אכן פני הדברים?

"אני לא חושב שהצווים 'עוזרים' להם", אומר אלעזר ריגר, שקיבל לפני כחודש צו מנהלי המרחיק אותו מיהודה והשומרון ואוסר עליו ליצור קשר עם רבים מחבריו. "ניסו להעיף אותי מהבית שלי ומהחברים שלי בשומרון, ניסו להרחיק אותי מהאדיאולוגיה שלי ומהרצון לעשות פה מהפכה ולשאוף למדינה יהודית באמת, הם חשבו שזה יעזור להם אבל מאז שקיבלתי את הצו אני הרבה יותר עוסק בדברים האלה והרבה יותר שמח בזה".

עוד בנושא:
"יוצאים לשליחות להרחיב את הפעילות"
למרות הצווים: "נלחם לפי חוקי התורה"
"תודה לשב"כ שגרם לי לצאת להפצות"

"הצווים המנהליים רק מדרבנים פעילות" (יהודה פרל)

ריגר, שגדל בפתח תקווה, מספר שמאז קבלת הצו יש לו יותר זמן לעסוק בהפצה של חומרים של תנועת "דרך חיים" וחומרים נוספים. "עכשיו אני רואה מה באמת חשוב ופועל לקדם את 'לכשיפוצו מעיינותיך חוצה' של הבעל שם טוב. כשנלחמים בנו אנחנו עסוקים בלפרוץ", אומר ריגר.

צבי יהודה איצקוביץ' הוגבל גם הוא בשנה האחרונה בצו מנהלי. הוא מספר שלאחר ההרחקה הוא הקים יחד עם חברים את מטה 'שלום אסיריך' הפועל לתמיכה וסיוע לאסירים ועצורים יהודיים על רקע לאומני ובני משפחותיהם. כמו ריגר, גם איצקוביץ מספר על כך שהצו המנהלי רק דחף אותו להתחזק עוד יותר בפעילות למען החזון של מדינה יהודית.

דב מורל קיבל הרחקה מנהלית לפני כחצי שנה בשל פעילותו למען עליית יהודים להר הבית. לדבריו, גורם בשב"כ מסר לכתב מגוף תקשורת מסויים לאחר שקיבל את הצו, כי הוא ניתן לו בשל פעילותו זו, יחד עם זאת, בנוסף להרחקה מירושלים על מורל נאסר ליצור קשר עם עשרות מחבריו שרק שניים מתוכם פעילים בענייני הר הבית. לטענתו, הדבר מלמד על כך שהמטרה של השב"כ אינה למנוע פעילות בלתי חוקית אלא לפורר את הפעילים מבחינה חברתית ולמנוע את האפשרות של המפגש והדיבור הפורה בין אנשים ששותפים לדרך.

כמה וכמה פעילים שקבלו צווים מנהליים החלו לכתוב ולפרסם חומרים בפייסבוק מאז שנתנו להם הצווים, לעתים הדבר יוצר תחושה שהם אכן שינו אידיאולוגיה ו"התיישרו". דב דוחה את הטענות הללו: "אנשים מנסים לצייר את נוער הגבעות כאנשים לא רציניים וככאלה שאין להם אידיאולוגיה, ופתאום בפייסבוק הם פוגשים אנשים שדנים איתם עניינית ואפשר לדבר איתם. כשבא הרב מידן ואומר שמי שעושה 'תג מחיר' יש לו דין רודף ואסור לצרף אותו למניין זה לא משכנע אבל כשנפגשים בפייסבוק עם אנשים שאפשר לדבר בצורה עניינית השיח הוא אחר".

"ברור שכל המאבק שלהם הוא מאבק ברעיונות", אומר מורל לסיום.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד