בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תזכורת מפיגוע הדריסה בגוש עציון

גם אחרי פיגוע הדריסה בגוש עציון לפני שנה הסגיר עצמו המחבל וטען "תאונה". במערכת הבטחון אמצו את גרסתו, אך לאחר מאבק המשפחות הודו כי מדובר בפיגוע

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' חשון תשע"ו - 14:45 20/10/2015
גודל: א א א
מתוך תיעוד פיגוע הדריסה בגוש עציון (צילום מסך)
מתוך תיעוד פיגוע הדריסה בגוש עציון (צילום מסך)

גורמים במערכת הבטחון ביקשו היום (שלישי) לפרסם בכלי התקשורת כי הנהג הערבי שדרס למוות קודם לכן יהודי סמוך לכפר אל פוואר בהר חברון, מסר כי עשה זאת בטעות ולדבריו לא מדובר בפיגוע.

רכבו של הנהג נפגע מאבנים שיידו לעברו ערבים, והוא יצא מהרכב כשבידו אלה בכדי לפגוע במתפרעים. מיד לאחר מכן, ותוך כדי שערבים מיידים לעברו אבנים, דרס אותו נהג משאית ערבי שנמלט עם המשאית לכפר דהריה.

רק לאחר כשעה, הסגיר עצמו המחבל לשוטרי הרשות "הפלסטינית", להם סיפר ככל הנראה כי "לא מדובר בפיגוע, לא פגעתי בו בכוונה".

לפני כשנה, בי"ג חשוון התשע"ה, נדרסו שלושה לוחמי צה"ל סמוך לפילבוקס צבאי בכפר אל ערוב בגוש עציון. לאחר הפיגוע הסגיר עצמו המחבל, הימאם מסאלמה מהכפר בית עווא (בו נדקר הבוקר קצין צה"ל), ובחקירתו מסר כי לא מדובר בפיגוע אלא בתאונה. גם אז ביקשו "גורמים במערכת הבטחון" מכלי התקשורת לפרסם את דבריו של המחבל ואמרו כי מדובר בתאונת פגע וברח בלבד.

משפחותיהם של הפצועים התעקשו לומר כי מדובר בפיגוע ואף הוסיפו כי מערכת הבטחון מנסה לטייח את הפיגוע ולהסתיר כי מדובר בפיגוע לאומני. רק לאחר כשבועיים הודו בשב"כ ובמערכת הבטחון כי מדובר בפיגוע מכוון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד